سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در اصفهان محدودیت تردد در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها پس از پایان ماه صفر تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 13 October 2020

حجت الله غلامی شامگاه روز سه شنبه در نشست خبری مجازی پنجاه و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: براساس گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنان وضعیت بحرانی در ابتلا به کرونا، بستری‌ها و فوتی‌ها و وضعیت قرمز و نارنجی را در شهرهای استان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها و بازرسی‌ها به ویژه در روزهای پایانی ماه صفر تشدید می‌شود، تصریح کرد: مراسم عزاداری پایان ماه صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت محدود برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان یادآور شد:  برگزاری مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌ها اجرا  می شود و با توجه به وضعیت بحرانی استان این هفته برگزاری نماز جمعه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تا پایان ماه صفر تعطیلی مشاغل پرخطر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پس از ماه صفر مشاغل پرخطر می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت ادامه دهند اما نظارت‌ها و بازرسی‌ها تشدید می‌شود.

غلامی اظهارکرد: مقرر شد جلسه کمیته حمل و نقل تشکیل و درباره ساماندهی ترددها در سطح استان برای تعطیلات تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به در نظر گرفتن جریمه برای افراد فاقد ماسک در استان گفت: این مصوبه به صورت پایلوت در تهران بزرگ در حال اجراست و پس از برطرف شدن نواقص و اصلاحات برای کلانشهرها و شهرهای با وضعیت حاد برای استان‌ها اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: مقرر شد تا پایان ماه صفر برنامه‌های آموزشی به صورت غیر حضوری برگزار و پس از آن به صورت ترکیبی و با اختیار والدین برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه تخلفات مراسم‌ عزاداری توسط سازمان تبلیغات اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد، بیان کرد: مراسم‌ عزاداری پایان ماه صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت زمان برگزار خواهد شد.

به گفته غلامی براساس آمار ارایه شده در بخش دستگاه‌های اجرایی و دولتی بالای ۹۰ درصد از کارکنان و در صنوف حدود ۸۵ درصد و در سطح جامعه و عموم مردم درصد پایین‌تری از ماسک استفاده می‌کنند که در شهرهای مختلف متفاوت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار