مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان؛
محمودی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در چهارمین جلسه ستاد سرمایه گذاری استان همدان گفت: سرمایه گذاری در استان همدان یکی از اولویت های اساسی برای مسولان ارشد استان است.
کد خبر: ۹۰۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 14 October 2020
محمودی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در چهارمین جلسه ستاد سرمایه گذاری استان همدان گفت: سرمایه گذاری در استان همدان یکی از اولویت های اساسی برای مسولان ارشد استان است.
 
به گزارشگزارش تابناک همدان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان خلاصه‌ای از اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه گذاری در استان همدان را تشریح نمود و گفت:مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ با هدف حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و تسهیل در فرآیند امر سرمایه گذاری تشکیل و اهدافی همچون تلاش و هماهنگی برای گرفتن مجوز‌های مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی، ارائه مشاوره‌های لازم به سرمایه گذاران در ارتباط با امور مربوط به پذیرش و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و پیگیری مشکلات اداری متقاضیان سرمایه گذاری خارجی با سایر دستگاه‌های اجرایی برای آن پیش بینی شد.

وی گفت: مراکز خدمات سرمایه گذاری استان‌ها بر اساس قانون مصوب مجلس در کشور تشکیل شده اند که ریاست آن با استاندار هر استان و نایب رئیس آن مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آن استان می‌باشد که دبیرخانه این مرکز در اداره کل امور اقتصادی و دارایی مستقر است و اعضای اصلی این دبیرخانه مدیران کل سه دستگاه اجرایی در استان هستند.
 
دکتر محمودی گفت: نمایندگان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به صورت دائمی حضور دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان ضمن اشاره به جایگاه همدان در کشور بیان کرد: استان همدان به لحاظ توانمندی‌ها و پتانسیل‌هایی که داراست مکانی مناسب برای سرمایه گذاری در کشور محسوب می‌شود. خوشبختانه با حضور تیم تخصصی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان توانستیم فرصت‌های سرمایه گذاری را در چهار بخش کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و در حوزه میراث فرهنگی و راه و ساختمان را مطالعه و احصاء نماییم.
 
وی گفت: بالغ بر ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری مهم در استان را در سه بخش براساس میزان سرمایه گذاری شناسایی و مطالعات اولیه آن‌ها را انجام داده ایم که با تامین مالی مستقیم، فاینانس و یا بانک از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم.
 
محمودی گفت: استان همدان دارای شهرستان‌های مختلفی است که هر کدام از این شهرستان‌ها دارای قابلیت‌های خاصی برای امر سرمایه گذاری هستند. برای مثال در شهرستان‌های تویسرکان و نهاوند فرآوری دولومیت با هدف فعالسازی معاون دولومیت و با مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری پیش بینی می‌شود.
 
دکتر محمودی افزود: در یکسال گذشته با همکاری شهرداری همدان با یک شرکت ترکیه‌ای به نام ام کا تلی وارد مذاکره شده ایم و توانستیم ۷۲ میلیون دلار مصوبه هیات وزیران را برای احداث باغ ویلا در همدان اخذ نماییم.

محمودی گفت: استان همدان در بخش مسکن و راه سازی نیز قابلیت‌هایی  در حوزه سرمایه گذاری دارد.
 
۴۶ طرح آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری در استان داریم
 
وی افزود در حال حاضر ۴۶ طرح آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری در استان داریم. ۹ طرح مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۶ طرح سازمان جهاد کشاورزی، ۸ طرح اداره کل میراث فرهنگی، ۱۵ طرح مربوط به شهرداری همدان، ۲ طرح اداره کل محیط زیست، ۲ طرح شرکت توزیع نیروی برق استان همدان و ۴ طرح هم مربوط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار