رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: با توجه به اینکه این استان به‌عنوان پایتخت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور با مشکلات عمده ساختار سازمانی دستگاه‌های اجرایی روبرو است نیازمند تجدید و نوین سازی در نظام حکمرانی‌منطقه ای آن و در واقع تشکیلات و ساختار اداری اش وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 13 October 2020

به گزارش تابناک در تهران و به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود شفیعی شامگاه دوشنبه در دومین نشست کمیته ساختار و سرمایه انسانی ساختار سازمانی که در دستگاه‌های اجرایی این استان وجود دارد افزود: از زمان آغاز فعالیتم، با بررسی‌های انجام شده اکثر دستگاه‌های اجرایی استان با مشکل ساختار سازمانی و تشکیلات اداری روبرو هستند.

وی ادامه داد: وجود چنین تعاملاتی که مدیران دستگاه‌های اجرایی بتوانند به صورت مستقیم مشکلات ساختار سازمانی خود را با مسئولان اثرگذار و تصمیم‌ساز مطرح کنند باعث می‌شود بهترین و اجرایی‌ترین تصمیم‌ها در آینده گرفته شود.

شفیعی با تاکید بر وجود قوانین مشخص در حوزه ساختار سازمانی در کشور که با یک مجموعه‌ای از معیارها محدوده این ساختار را بر اساس جمعیت، پهنه جغرافیایی و خدمات گیرندگان مشخص می کند، اظهارداشت: استان تهران از منظر ساختار سازمانی نسبت به سایر استان‌ها با توجه به تعداد خدمات گیرندگان و کارکنان، از نظر کمیت و کیفیت پست‌ها شاهد فاصله معناداری است.

این مقام مسئول با استقبال از تشکیل کمیته‌ای متشکل از مدیران و کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور و مسئولان امر در استان تهران در حوزه اصلاح و بهبود ساختار اداری این استان پیشنهاد داد که این کمیته می‌تواند به دستور مستقیم رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل شود و به طور مشخص به موضوع سرمایه انسانی‌، ساختار، نیروی انسانی‌، مدیریت مشاغل و بحث پیاده‌سازی دولت الکترونیک بپردازد.

وی ادامه داد: پرداختن به موضوع سرمایه انسانی بدون توجه به کیفیت ساختار نیروی انسانی شاید آن کار آمدی لازم نداشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر حجم بالای فعالیت در این استان و نبود ساختار نیروی انسانی مناسب برای پاسخگویی به آنها خاطرنشان کرد: امروزه ما شاهد آن هستیم که برخی دستگاه‌ها خارج از روال قانونی دولت اقدام به ساختارسازی برای ادارات خود می‌کنند و سطوح مدیریتی خاص برای خود تعریف کرده‌اند این در حالیست که ما در دولت با محدودیت‌های قانونی در سطوح مدیریتی به بن‌بست خورده‌ایم و از این جهت استان تهران به یک برنامه ریزی و توجه ویژه نیاز دارد.

شفیعی اضافه کرد: امروز اگر با کمک سازمان اداری و استخدامی  و اتخاذ تدابیر لازم موضوع کمبود نیروی انسانی را حل کنیم باید همزمان با برنامه‌ریزی و تدقیق لازم مشکلات ساختار مدیریتی و سازمانی را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در صورت نبود ساختار مدیریتی مناسب با بالا رفتن تعداد نیروی انسانی در اجرا و پیشبرد برنامه‌ها با مشکلات جدی روبرو خواهیم بود.

گفتنی است در این نشست معاون توسعه مدیریت وسرمایه های انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص چالش‌های ساختار سازمانی و نیروی انسانی دستگاه های اجرایی استان تهران گزارش کاملی داد و در همین راستا مدیران کل و کارشناسان اداره کل دامپزشکی، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران و فناوری اطلاعات و ارتباطات گزارشی از مشکلات ساختار اداری و سازمانی دستگاه‌های خود، ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار