معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای بیماری کرونا در این استان ۴۰۰ تخت در نظر گرفته شده بود که ۸۸ درصد ظرفیت این تخت ها تکمیل شده و به دنبال افزایش این تخت ها در صورت ادامه روند افزایشی این ویروس هستیم.
کد خبر: ۹۰۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 11 October 2020

علی اکبر کرمی روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر تدابیر لازم و برنامه ریزی های مختلف برای افزایش تخت های بیمارستانی برای بیماری کرونا اتخاذ شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: خوشبختانه هم اکنون با توجه به تعامل ایجاد شده با بیمارستان های خصوصی استان قزوین از ظرفیت بیمارستان رحیمیان استفاده می شود که اقدام بسیار مطلوبی ارزیابی می شود و ۴۰ تخت به ظرفیت تخت استان قزوین افزوده شد.
وی گفت: بیمارستان ارتش هم آماده خدمت رسانی برای مقابله با بیماری کرونا شده است ولی مشکلی در زمینه پوشش بیمه ای وجود دارد که امیدواریم با توجه به مصوبات امروز ستاد استانی مقابله با کرونا این مشکل برطرف شود.
این مسوول اضافه کرد: بیمارستان تامین اجتماعی رازی با ۵۰ تخت در قزوین و بیمارستان شفا با ۲۴ تخت در تاکستان در حال خدمت رسانی هستند و با بحرانی شدن شرایط هم این آمار را می توان افزایش داد.

شهرستان قزوین بیش ترین آمار ابتلا به کرونا در استان را دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این جلسه گفت : وضعیت استان قزوین همچنان قرمز است و بیش ترین میزان درگیری در قزوین با چهار هزار و ۹۶۰ بیمار و پس از آن شهرستان های البرز، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک و آوج هستند.
جلال رحمانی افزود: بیش ترین آمار همچنان در بین افراد خانه دار هستند که یکی از مهم ترین دلایل این آمار حضور افراد مسن در منزل بوده و این افراد به عنوان زنان خانه دار به حساب می آیند.
وی با اشاره به اینکه آمار ابتلا در بین زنان و مردان یکسان است، گفت: بیش ترین افراد مبتلا به بیماری کرونا افراد بالای ۶۰ سال است ولی در تمامی سنین این ابتلا مشاهده می شود.
این مسوول با اشاره به عوامل خطر مواجهه با بیماری کرونا اضافه کرد: تماس با افراد مثبت، بیماری زمینه ای و استفاده نکردن از ماسک قبل از ابتلا مهم ترین دلایل مواجهه با کرونا است.
 
۶۸۹ نفر به علت بیماری کرونا در استان قزوین فوت شده است

 دبیر کمیته کرونا دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این جلسه گفت : براساس آخرین آماری که تا روز گذشته به ثبت رسیده میزان افراد فوت شده به علت بیماری کرونا در استان قزوین به ۶۸۹ رسیده است.
علی فخار سلیمانی افزود: روند بستری در استان قزوین همچنان رو به افزایش است و بیشترین حجم مریض در بیمارستان بوعلی وجود دارد.
این مسوول با انتقاد از اصناف و نهادهایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، گفت: متاسفانه در بازدید بعمل آمده از شرکت شهرک های صنعتی با رعایت نکردن دستورالعمل ها رو به رو شده ایم که سبب ناراحتی است و باید هرچه سریعتر تدبیر شود.
وی اضافه کرد: در آرامستان ها متاسفانه همچنان دستورالعمل و نکات بهداشتی رعایت نمی شود و باید هر چه سریعتر برای این موضوعات تدبیر کرد.
سلیمانی اظهار داشت: در بخش اسفرورین شهرستان تاکستان برای مجلس ترحیم یکی از افراد هزار نفر میهمان دعوت شده است که برای مقابله با آن و تعطیلی آن جلسه اقدام خاصی انجام نشده که این مهم مطلوب ارزیابی نمی شود و فرمانداران و بخشداران باید همکاری های لازم را با ستاد کرونا داشته باشند.
وی اضافه کرد: برخی از موضوعات هیچ ارتباطی با موضوعات معیشتی ندارند و نباید برای تعطیلی آنها تعلل کرد و باید هر چه سریعتر مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار