مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۳۰ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۱۹۸ دلار فراورده خام دامی در ۶ ماه اول امسال از این استان به خارج کشور صادر شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 10 October 2020

شهرام موحدی افزود: در این مدت ۲۲ میلیون و ۲۳۵ هزار کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی و خوراک دام و طیور شامل ۳۱ نوع محموله و فرآورده به ۲۵ کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۹ میلیون و ۹۸۷ هزار کیلوگرم به ارزش ۱۱ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۸۴۴ دلار در ۶ ماه اول سال گذشته از استان صادر شد خاطرنشان کرد: محموله‌های صادراتی در ۶ ماه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۳۴ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۵۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه ۴۸ میلیون و ۴۷۳ هزار دلار فراورده خام دامی در یکسال گذشته از این استان به خارج کشور صادر شد بیان کرد: در این مدت ۴۲ میلیون و ۸۳ هزار تن انواع فراورده‌های خام دامی و خوراک دام و طیور شامل ۳۱ نوع محموله و فرآورده به ۲۵ کشور صادر شده است.

وی اظهارداشت: ترکیه، عراق، روسیه و کشورهای جنوب شرقی آسیا از مهمترین کشور هدف صادرات فراورده‌های خام دامی استان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: پنجه مرغ، پای مرغ، عسل، پودر گوشت، آلایش خوراکی مرغ، آلایش غیر خوراکی دام، تخم مرغ، مرغ منجمد، هزارلا، ماهی تازه، میگو تازه، میگو خشک، خرچنگ، ماهی منجمد، بره موم و گلوماتین از جمله این اقلام صادراتی استان بوده است.   

وی ادامه داد: پودر آب پنیر، کنسانتره شیر، خامه پاستوریزه و استریل، شیر خشک، پنیر، روغن طیور، ژله رویال، پرشترمرغ، پوست شترمرغ، جوجه شتر مرغ، کبک، خرگوش، مرغ رنگی، ماهی زینتی و پرنده زینتی از دیگر اقلام صادراتی از استان اصفهان محسوب می شود.

موحدی بیان کرد: نظارت بهداشتی کاملی بر محصولات صادراتی و مشاوره‌های لازم برای صادرات بهتر و محصولات جدید هم به صادر کنندگان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: محصولاتی همچون هزارلای گاوی که در گذشته به عنوان ضایعات دامی دور انداخته می‌شد امروز آن را در قالب محصولات جدید صادراتی به کشورهای جنوب شرقی آسیا صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: گواهی‌های بهداشتی و صادراتی از ۱۰ سال گذشته تاکنون تحت وب و به صورت بین‌المللی صادر می‌شود.  

به گفته وی بر اساس ماده هفت قانون سازمان دامپزشکی کشور، ورود و صدور هر نوع دام زنده، تخم مرغ نطفه دار، اسپرم دام، فرآورده‌های خام دامی، داروها و واکسن‌ها و سرم‌ها و مواد بیولوژیکی و مواد ضد عفونی و سموم دامپزشکی و مواد غذایی متراکم و مکمل‌های غذایی دام و داروهایی که برای ساختن این مواد مورد نیاز است باید با موافقت سازمان دامپزشکی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار