رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت :در سال زراعی جاری بیش از ۱۹۹هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت محصولات پائیزه گندم ، جو و کلزا می رود.
کد خبر: ۹۰۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 10 October 2020

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در جلسه ستاد عالی زراعت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار  شد با اشاره به  شروع کشت محصولات پائیزه در  سال زراعی جدید در استان قزوین اظهار کرد: از این میزان اراضی کشاورزی  برای کشت محصولات پائیزه پیش‌بینی  می‌شود افزون بر  ۱۵۳هزار  هکتار آن به زیر کشت گندم آبی و دیم برود.
به گفته او بر اساس برنامه ابلاغی  از این میزان اراضی  حدود ۴۸هزار و ۱۸۲هکتار به زیرگندم آبی و ۱۰۵هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم می رود.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : در زمینه کشت محصول جو نیز در سال زراعی جاری بیش از ۳۷هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت جو آبی و دیم خواهد رفت که با اقدامات انجام شده از ارقام مناسب برای توسعه کشت در اراضی دیم استفاده شده است .
او در ادامه به کشت محصول کلزا اشاره کرد و گفت : بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری بیش از ۹هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت کلزا می رود که تاکنون بیش از  ۶۲۶۷ هزار هکتار سطح قرداد انجام شده که از این میزان  ۵۰۱۰هکتار آن کشت شده است.
خمسه گفت: در زمینه کشت محصول استراتژیک کلزا نسبت به برنامه ابلاغی استان قزوین جز استان ها پیشرو در کشت  این محصول  است.
 رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بیان کرد: در راستای ایجاد شرایط لازم برای کشت محصولات پائیزه  نهاده های برای کشت  محصولات پایئزه در سطح استان  تدارک لازم  دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار