رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: نظم و انضباط تنها به معنای حضور سر وقت در محل کار نیست بلکه زمانی معنا پیدا می‌کند که مطالبات ارباب رجوع در اسرع وقت و به بهترین شکل پاسخ داده شود.
کد خبر: ۹۰۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 07 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جریان سفر یک روزه به شهرستان تفرش و در نشست با قضات وکارمندان این حوزه ی قضایی با بیان اینکه درصورتی که همیشه به وضعیت فعلی اکتفا شود نتیجه خوبی حاصل نخواهد شدافزود: نگاه باید فراتر از وضع موجود باشد تا بتوان شاهد گام‌های مثبت باشیم.
وی اظهار داشت: ‎جهادگران قوه قضاییه سبب حفظ عزت و آبروی قوه قضاییه می‌شوند و این خدمتگزاران قوه قضاییه در شهرستان‌ها، نمایندگان ریاست قوه قضاییه هستند که خروجی فعالیت آنها سند ملی است که در تاریخ ثبت خواهد شد پس باید تمام تلاش و ظرفیت خود را در راستای خدمت‌رسانی به مردم و جامعه بکار گیرند.
وی افزود: با توجه به اینکه تمام اعمال و رفتار ما ثبت و ضبط می‌شود باید مراقب اعمال و رفتار و قلم زدن باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم که بدهکار مردم نشده و به واسطه کوتاهی ما حقی از بیت المال تضییع نشود.
موسوی ادامه داد: تسلط و صبوری مقابل مردم از جمله اولویت های کاری کارکنان دستگاه قضا است و نباید اجازه داد آبرو و عزت دستگاه عدلیه خدشه‌دار شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآورشد: در بین سه قوه، قوه قضاییه درخشش بیشتری دارد و بار مشکلات مردم را به دوش می‌کشد و ما معتقدیم شهدای زیادی جان خود را در راه اسلام فدا کردند که برای حفظ خون شهدا رعایت حقوق مردم باید مورد توجه باشد.
وی با اشاره به عملکرد وکلا اضافه کرد: وکلا نیز باید به دور از تخلفات و بر اساس واقعیت کار خود را انجام دهند و از سویی نباید در مقابل کوچکترین تخلف وکلا نیز چشم پوشی کرد، وکلا باید از حق دفاع کنند و سبب ضایع شدن حقی از مردم نشوند و در غیراینصورت بدون هیچ گونه کوتاهی برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: متاسفانه تخلفاتی در مجموعه ضابطین وجود دارد و باید در این حوزه هم برخوردهای جدی و قاطع صورت گیرد، نظارت و آموزش به ضابطین باید مورد توجه جدی باشد.
موسوی با تاکید بر اقامتگاه الکترونیک افزود: استفاده از این ظرفیت باید نهادینه شده و گسترش یابد، یکی از راه‌های جلوگیری از فساد استفاده از این مهم است و باید با استفاده از روش‌های مناسب درصد ابلاغات الکترونیکی دادگستری روز به روز افزایش داشته باشد.
وی با اشاره به پایین بودن درصد صلح و سازش گفت: در این زمینه باید از ظرفیت معتمدین در محله ها و شهرها تحت عنوان منادیان صلح و سازش استفاده کرد تا بتوان بسیاری از پرونده‌ها را در صورت امکان با صلح و سازش خاتمه داد.
موسوی ادامه داد: تلاش در راستای کاهش بار پرونده‌ها و سرعت در انجام امور و همچنین استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف می‌تواند از بسیاری از مشکلات دیگر جلوگیری کند.
رئیس کل دادگستری استان درباره بررسی مسایل و مشکلات مطرح شده در شهرستان تفرش گفت: پیگیری لازم برای رفع این مشکلات انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار