رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بدون هیچ تعارفی باید گفت ویروس کرونا همچنان کشنده و خطرناک است.
کد خبر: ۹۰۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 06 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جمع روسای اصناف و اتحادیه ها در اتاق اصناف افزود: طبق آخرین گزارش ها، اصناف در استان حدود ۷۰ درصد از پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند که برای مدیریت این بیماری در موج سوم باید این میزان به بیش از ۹۰ درصد افزایش یابد.
وی یادآورشد: بازرسی ها با هدف کنترل و مدیریت این ویروس در موج سوم که افسار گسیخته تر از روزهای نخست در حال گسترش و انتقال است، بدون هیچگونه مماشات اجرا خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: سهل انگاری ها و کم لطفی هایی که برخی از هم استانی ها در عدم رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی دارند در بیمارستان ها و مراکز درمانی بروز و ظهور می کند.
وی افزود: در بازدیدهایی که به طور مکرر از مراکز درمانی سطح استان صورت می گیرد، همکاران بهداشتی و درمانی به کرات از سختی کار خود و مشاهده بی تفاوتی هموطنان خود گلایه کرده و ما نیز دیگر جوابی برای آنان و توجیه این همه از بی‌مبالاتی نداریم.
دکتر جمالیان اظهار داشت: کوچکترین غفلت باعث به خطر انداختن جان خود و عزیزانمان خواهد شد.
وی گفت: اوج هنر و خلاقیت مردم و مسئولین، تلاش برای عدم مراجعه به بیمارستان است و باید گفت تنها راه این مهم پیشگیری قبل از درمان می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، تاکید کرد: کادر بهداشت و درمان اعتقاد دارند با وجود برخی مردم و عدم توجه آنها به این بیماری، چرا باید تاوان ندانم کاری آنها را کادر درمان و بهداشت بدهند.
وی همچنین از تمامی کسبه و صنوف خواست تا از هر گونه ارائه خدمت به افرادی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند و یا ماسک نمی زنند، جلوگیری کرده چرا که با انجام این کار و اصرار به آن، فرهنگ سازی شده و مردم بعد از مدتی آن را جدی می گیرند.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت، مراکز پلیس به اضافه ۱۰، کافی نت ها، رستوران ها و فست فودها، خرده فروشان و دست فروشان به درستی به طور کامل رعایت نمی شود، گفت: از فردا با خاطیان طبق قانون برخورد و به دلیل اهمیت موضوع و حفظ جان مردم این برخورد، جدی و قهری خواهد بود.
فرماندار اراک هم گفت: تمام کسبه و صنوف باید در ابتدا خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی کرده و در وهله دوم به مشتریان و مراجعه کنندگانی که ماسک نزده و بهداشت را رعایت نمی کنند، تذکر داده و ارائه خدمت ندهند.
دکتر حسین بختیاری افزود: با توجه به اینکه جمعیت کلانشهر اراک ۴۰ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهد، اگر بتوان این بیماری را در مرکز استان کنترل کرد، موفق به مدیریت آن در کل استان خواهیم شد.
وی اظهار داشت: از فردا طرح تشدید نظارت و بازرسی ها به منظور حفظ جان و سلامتی همشهریان عزیز با جدیت بیشتر و بدون هیچگونه مماشات با خاطیان آغاز خواهد شد.
فرماندار اراک با اشاره به اینکه همه ما شرمنده کادر بهداشت و درمان هستیم، تاکید کرد: زمانی که تصویر خستگی مدافعان سلامت را کنار عدم رعایت برخی از هموطنان گذاشته و می بینیم، تنها شرمسار و شرمگین می‌شویم.
وی یادآورشد: از این به بعد هیچ فردی حق ورود به آرامستان را بدون ماسک ندارد و ماموران از ورود کسانی که ماسک ندارند جلوگیری خواهند کرد.
دکتر بختیاری افزود: طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونا در استان ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک توسط حمل و نقل شهری (تاکسیرانی و اتوبوسرانی) ممنوع است.
فرماندار اراک گفت: برخی از صنوف نظیر رستوران‌ها، میوه فروشی ها و اغذیه فروشی ها و غیره که بطور مستقیم با مردم در ارتباط هستند باید با جدیت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، اما متاسفانه مشاهده می‌شود برخی از آنها، این همیت را نداشته و اهمیتی به رعایت نکات بهداشتی نمی‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار