مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال ۱۰۵ تن مواد غذایی و فرآورده‌های دامی غیربهداشتی ، فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این استان ضبط و معدوم شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 06 October 2020

دکتر بهلول تکلوی اظهارداشت: در این مدت در بحث نظارت بر بهداشت عمومی ۲۵ هزار و ۴۳۵ مورد بازدید از فروشگاه‌های عرضه موادغذایی استان انجام شد.

او افزود: امسال ۱۵ واحد غیربهداشتی در استان پلمب شده و ۲۷۶ پرونده قضایی نیز تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، گفت: برای مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، جامعه دامپزشکی در خط مقدم مبارزه اقدامات پیشگیرانه‌ای در سطح استان انجام داده که واکسینه شدن سه میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دامی و بالغ بر ۸۱ میلیون واحد قطعه طیور بر علیه انواع بیماری‌ها از آن جمله است.

او بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان تلاش دارد با تشدید نظارت‌های بهداشتی فرآورده‌های خام دامی سالم در اختیار مردم و شهروندان قرار بگیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: بازرسی و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع فرآورده‌های دامی افزایش یافته و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

وی از مردم خواست به هنگام خرید گوشت قرمز حتما به ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی تـوجه کرده و در هنگام تهیه فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضاء و کد بهداشتی محصول دقت نمایند و در صورت مشـاهـده مـوارد غیرقابل بهداشتی با شماره تلفن ۳۳۳۹۴۸۰۰ تماس حـاصل نموده و مراتب را گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار