در شش ماهه نخست امسال حدود ۶ هزار تن فرآورده خام دامی و خوراک دام و طیور از فارس صادر شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 06 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر کل دامپزشکی استان فارس گفت: از فروردین تا شهریور امسال حدود ۶ هزار تن فرآورده خام دامی و خوراک دام و طیور از فارس به خارج از کشور صادرشده است.
حمیدرضا ناظمی افزود: این فرآورده دامی شامل پای مرغ و پنجه مرغ، آبزیان تازه ماهی و میگو، مرغ منجمد و شنیتسل منجمد، تخم مرغ خوراکی، جگر و سنگدان، خامه، شیرخشک و خوراک دام و طیور و آبزیان و ۱۴ قلاده حیوان خانگی بود که به کشور‌های هنگ کنگ، اورسیا و روسیه صادر شد.
وی گفت: در این مدت بیش از ده میلیون و ۴۰۰ نوبت سر واکسیناسیون دامی علیه بیماری‌های مختلف از جمله آبله، شاربن، هاری، تب برفکی گاو، تب برفکی گوسفند و بز انجام شده است.
ناظمی افزود: بررسی و پایش بیماری‌ها در سطح استان منجر به شناسایی ۱۶۵ کانون بیماری دامی از جمله آبله، شاربن، تب برفکی، هاری شد که برابر دستورالعمل سازمان دامپزشکی در کانون بیماری‌ها اقدام شد.

وی با اشاره به طرح پایش بیماری‌های مشترک دام و انسان با هدف شناسایی و حذف دام‌های آلوده، گفت: 2 هزار و ۱۶۷ مورد تست مشمشه در تک سمیان انجام شد که منجر به معدوم کردن ۹ رأس با تست مثبت شد و در پی انجام ۶۴ هزار نوبت تست بروسلوز یا تب مالت و تست سل در گاو‌ها، ۱۱۴ رأس گاو آلوده شناسایی و به کشتارگاه ارسال شد.
مدیر کل دامپزشکی استان فارس افزود: در نیمه اول امسال، ۴۲ میلیون قطعه جوجه ریزی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار