رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت:روز اربعین حسینی رأس ساعت ۱۰ صبح، تهران همگام و همراه با سراسر ایران اسلامی تبدیل به زیارت خانه امام حسین علیه السلام می‌شود و با پخش زیارت اربعین از گلدسته‌های مساجد، بقاع متبرکه و اماکن عمومی به وسیله سیستم‌های صوتی، فضای همه شهرها و روستاها معطر به عطر حسینی خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 05 October 2020
فضای تهران با زیارت اربعین معطر به عطر حسینی می‌شود

حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز اربعین روز بزرگ و با عظمتی در فرهنگ شیعه بوده و یکی از مهم‌ترین اعمال روز اربعین زیارت اربعین حسینی است.

وی گفت: در روایات از اربعین به عنوان نشانه شیعه یاد شده و در حقیقت به عنوان یک سنت در تاریخ شیعه توسط ائمه معصومین علیهم السلام برای ما ترسیم و تبیین شده و طی سال‌های اخیر اربعین حال و هوای ویژه‌ای پیدا کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: هر سال این افتخار بود که شیعیان و مسلمانان ایران اسلامی و حتی برخی از مذاهب دیگر با پای پیاده به زیارت اربعین مشرف می‌شدند و پیاده‌روی اربعین را انجام می‌دادند ولی امسال به دلیل ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی با کمال تأسف مردم عزیز ایران از این فیض عظیم محروم شدند.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هر خانه می‌تواند تبدیل به یک حسینیه شود و در واقع یک محفل حسینی  برپا شود و زیارت اربعین در خانه‌ها برگزار شود.

وی یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده انشالله زیارت اربعین به طور مستقیم از اماکن مقدس مذهبی مثل مشهد و عتبات عالیات از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مردم عزیز ما در خانه‌های خودشان به همراه خانواده‌ها می‌توانند زائر اربعین باشند و دلشان را راهی کربلای اباعبدالله کنند.

حجت الاسلام محمودی ابراز کرد: روز اربعین حسینی رأس ساعت ۱۰ صبح، تهران همگام و همراه با سراسر ایران اسلامی تبدیل به زیارت خانه امام حسین علیه السلام می‌شود.

وی افزود: بدیهی است که گلدسته‌های مساجد، بقاع متبرکه و اماکن عمومی به وسیله سیستم های صوتی، زیارت اربعین را پخش می‌کنند که فضای شهرها و روستاها معطر به عطر حسینی خواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: امید است اگر همه مردم عزیزمان بتوانند زیارت را در پشت بام منازل انجام بدهند چرا که زیارت امام حسین در زیر آسمان و بدون سقف خودش یک فضیلت ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام محمودی در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه مساجد، بقاع متبرکه، هیأت‌های عزاداری و همه مجموعه‌ها و فضاهای عمومی مثل پارک‌ها و اماکن عمومی، پایگاه های بسیج درخواست می‌شود که پیش‌بینی لازم در این خصوص را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار