مدیرکل بهزیستی یزد با بیان این‌که حدود ۱۰ درصد جمعیت این استان بالای ۶۵ سال دارند، گفت: یزد در آستانه ورود به لیست استان‌های سالمند است.
کد خبر: ۹۰۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 05 October 2020
یزد در آستانه ورود به لیست استان‌های سالمند

دکتر علی‌محمد عطابخش پیش از ظهر امروز در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان که به مناسبت فرا رسیدن ماه مهر برگزار شد، اظهار کرد: روز جهانی ناشنوایان، سالمندان، کودکان و نابینایان، از جمله مناسبت‌های مرتبط با بهزیستی در ماه مهر است.

وی با بیان این‌که در استان یزد بیش از چهار هزار و ۵۰۰ معلول ناشنوان و نیمه شنوا تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: عمده مشکل معلولین ناشنوان در این استان بحث تأمین اشتغال پایدار است که باید برای ساماندهی این معضل برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی یزد در خصوص جمعیت سالمندی این استان نیز، گفت: حدود ۱۰ درصد جمعیت استان یزد بالای ۶۵ سال هستند.

عطابخش با بیان این‌که به واسطه میانگین سنی جمعیت استان یزد، این استان در آستانه ورود به لیست استان‌های سالمند است، تصریح کرد: متوسط سن سالمندی کشور ۱۰.۳ درصد و در استان یزد این آمار ۱۰ است.

وی شهرستان تفت را سالمندترین و بافق را جوان‌ترین شهرستان در استان یزد دانست و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده جمعیت سالمندی بانوان در استان یزد بیشتر از آقایان است.

مدیرکل بهزیستی یزد با بیان این‌که در حال حاضر ۴۰۰ نفر سالمند در مراکز شبانه روزی این استان مقیم هستند، گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا، خوشبختانه تاکنون این مهم در تمام مراکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی انجام شده است.

عطابخش در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص معلولین نابینا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار معلول نابینا تحت پوشش این سازمان در استان یزد هستند.

وی با بیان این‌که نزدیک به ۸۰ درصد اختلالات بینایی قابل پیشگیری است، گفت: غربالگری تنبلی چشم در زمان بارداری مادر، از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار بهزیستی برای پیشگیری از افزایش آمار نابینایان در استان یزد است.

مدیرکل بهزیستی یزد در پایان بیان کرد: تأمین خدمات توانبخشی، کمک هزینه ایاب و ذهاب و پرداخت کمک هزینه تحصیلی را از جمله خدمات این اداره کل به معلولین تحت پوشش در حوزه‌های مختلف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار