مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۱۵ مورد بیماری نیوکاسل داشتیم که امسال خوشبختانه این عدد به صفر رسیده است.
کد خبر: ۹۰۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 05 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کزمانشاه به نقل ازفارس،امید حاج‌محمدی با تبریک 14 مهرماه روز دامپزشکی، اظهار داشت: دامپزشکی در عرصه‌های مهم مبارزه با بیماری‌ها با واکسیناسیون و مایه‌کوبی و بهداشت شهری فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: دامپزشکی برای جلوگیری از انتشار بیماری و شیوع بیماری به خصوص در حوزه بیماری واگیردار از جمله تب‌برفکی و آبله و همچنین در حوزه بیماری مشترک مانند تب‌مالت یا بروسلوز، سیاه زخم و یا هاری برای جلوگیری از آلودگی و ابتلا به‌خصوص انسان‌ها، اقدام به انجام واکسیناسیون می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه طیور هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۵ مورد بیماری نیوکاسل داشتیم که امسال خوشبختانه این عدد به صفر رسیده، همچنین 6 ماه نخست سال گذشته ۱۹۸ مورد بیماری لمپی‌اسکین یا آبله گاوی داشتیم که خوشبختانه امسال با فعالیت‌هایی همکاران در بخش مایه‌کوبی و سم‌پاشی در سطح واحدهای روستایی، این عدد به صفر رسید و موردی از بیماری گزارش نشد.

وی با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های روستایی در حوزه بهداشت شهری هم فعالیت داریم، گفت: سلامت تمامی فرآورده‌های خام دامی از کشتارگاه تا سرسفره مردم را با نظارت بهداشتی کامل از گشتارگاه‌ها با ذبح شهری تا توزیع در مغازه‌ها و رستوران‌ها بررسی می‌کنیم.

محموی با اشاره به فعالیت در حوزه قرنطینه افزود: هر محموله که منشأ دامی داشته باشد با کنترل دامپزشکی وارد و یا خارج می‌شود و در کنار این فعالیت‌ها تمام تلاش خود را برای حفظ اقتصاد، اشتغال و سلامت دامداران و به کار می‌بندیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار