در آستانه فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش آستان مقدس سیدالسادات الاعاظم غرق عزا و ماتم است.
کد خبر: ۹۰۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 05 October 2020

تابناک فارس به نهقل از باشگاه خبرنگاران: نعمتی معاون اجرایی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه امسال پیرو تاکیدات آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و تولیت آستان مقدس، مراسم اصلی اربعین با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در بین‌الحرمین شیراز – حدفاصل حرمین مطهر حضرت شاهچراغ و حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: از روز سه‌شنبه موکب‌های استان فارس با محوریت موکب حضرت احمدبن موسی (ع) در این مسیر مستقر و تا پایان ماه صفر به عاشقان ثارالله ارائه خدمت خواهند کرد.

او در تشریح برنامه‌های شب اربعین حسینی، گفت: چهارشنبه ۱۶ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۵۰ در آیینی معنوی پرچم متبرک حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور ارادتمندان حضرت در بین الحرمین شیراز به اهتزاز در خواهد آمد.

معاون اجرایی حرم مطهر در ادامه به آیین لاله گردانی خدام حرمین مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم و حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) در بین الحرمین اشاره کرد و گفت: این مراسم از ساعت ۱۹ تا ۲۰ برگزار خواهد شد و خادمان این دو بارگاه منور ضمن حرکت در این مسیر با در دست داشتن لاله‌های روشن در رثای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش به مرثیه سرایی و سوگواری خواهند پرداخت.

او دیگر برنامه‌های شب اربعین حسینی را سخنرانی مذهبی در حرم مطهر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹ و مراسم عزاداری از ساعت ۲۰ تا ۲۱ در بیین الحرمین اعلام کرد.

نعمتی در تشریح برنامه‌های روز اربعین اظهار کرد: این مراسم پنجشنبه ۱۷ مهرماه از ساعت ۹:۳۰ با تلاوت کلام الله مجید در بین الحرمین آغاز و در ادامه از ساعت ۹:۴۰ زیارت عاشورا، قرائت خواهد شد. مرثیه سرایی در سوگ شهدای کربلا با نوای مداحان اهل بیت علیهم السلام از ساعت ۱۰ و زیارت اربعین نیز از ساعت ۱۱ قرائت خواهد شد. پایان بخش برنامه‌های روز اربعین نیز اقامه نماز ظهر و عصر با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر در بین الحرمین خواهد بود.

او اضافه کرد: در شام اربعین نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام، دعای روحبخش کمیل قرائت خواهد شد.

 

برچسب ها: برنامه ، شاهچراغ ، اربعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار