شورای هیئات مذهبی فارس شیوه نامه های برگزاری مراسم‌ اربعین حسینی و دهه آخر صفر در استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 03 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در اطلاعیه شورای هیئات مذهبی استان فارس آمده است: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا، رعایت موارد زیر ضروری است:

۱- با توجه به ممنوعیت سفر به کشور عراق، اعضا و مسؤولان هیئات مذهبی در اعزام نکردن افراد خود به شهر‌های مرزی دقت نظر داشته باشند.

۲- برگزاری مراسم و جلسات عزاداری و همچنین برگزاری مراسم زیارت اربعین در فضای باز و اماکن متبرکه با استفاده دائمی از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل شیوه نامه های ابلاغی مصوب قبلی بلامانع است.

۳- همه ادارات دولتی، آموزش و پروش، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و سازمان تربیت بدنی در مورد سیاه‌پوش کردن معابر و فضای شهری و روستایی همچنین در اختیار گذاشتن فضای روباز و پارک‌ها و سالن‌های ورزشی بر اساس مصوبه ستاد استانی ملزوم به همکاری است.

۴- برپایی موکب‌ها در سطح شهر‌ها با رویکرد اجرایی فرهنگی و توزیع بسته‌های فرهنگی، پخش نذورات به‌صورت بسته‌های معیشتی، نذورات بهداشتی، برپایی نمایشگاه‌های خاطرات اربعین و تبیین ارزش‌های شهدای خطوط مقاومت با اخذ مجوز از شورای هیئات مذهبی هر شهرستان به نحوی که بدون ازدحام جمعیت و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام شود، بلامانع است.

۵- با توجه به توافق شفاهی با دانشگاه علوم پزشکی خرید اقلام سرمایه‌ای و مصرفی تحت عنوان نذر اربعین و هدیه آن به بیمارستان‌های درگیر مبارزه با بیماری کرونا می‌تواند در دستور کار هیئات و خیران قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار