امام جمعه کرمانشاه گفت: در برگزاری مراسم اربعین امسال تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم.
کد خبر: ۹۰۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 03 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر، آیت الله مصطفی علما اظهار کرد: استکبار از روز اول پیروزی انقلاب در همه جبهه‌های در توانش در حال برنامه ریزی و هجمه علیه انقلاب عزیز بوده و به لطف خدا و هوشیاری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری هیچگاه به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به تشنه بودن مردم ایران برای شرکت در راهپیمایی اربعین امسال، افزود: همانطور که حضرت امام در طول دوران مبارزه فرمودند که ما بر اساس تکلیف و وظیفه عمل کنیم و امسال نیز بر اساس منویات مقام معظم رهبری و شرایط موجود وظیفه داریم به سخنان ستاد کرونا عمل کنیم تا مشکلی برای جامعه ایجاد نشود.

امام جمعه کرمانشاه با توصیه به همه نمازگزاران برای انجام اعمال مستحب شب و روز اربعین خاطرنشان کرد: در این روز زیارت نامه‌های مختلف وارد شده است تا در منزل یا مسجد این زیارت و البته زیارت اربعین را بخوانیم و برای مسلمانان، جهان اسلام، بیماران و مدافعان سلامت دعا کنیم و امسال به یاد سیدالشهدا در هر جایی که هستیم عزاداری کنیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت ۱۳ مهر و روز نیروی انتظامی از تلاشگران این عرصه تقدیر کرد و در ادامه به سالروز شهادت سردار حاج حسین همدانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان باید شخصیت شهدا و انسان‌های بزرگ کشور را به جوانان معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مراقب باشیم انقلاب به انحراف کشیده نشود و به مرور زمان تاریخ انقلاب را جور دیگری جلوه ندهند و محکمات انقلاب را جور دیگری تفسیر نکنند و بر این اساس وظیفه داریم به نسل جوان انقلاب و شخصیت‌های انقلابی همچون شهدای دفاع مقدس را در حد چند خط بشناسانیم.

خطیب جمعه کرمانشاه در پایان با گرامیداشت سالروز حمله شیمیایی صدامیان به سومار گفت: دشمن از ابتدای انقلاب در ستیز با اقتدار علمی ایران اسلامی بوده است؛ زیرا پیشرفت و توسعه با دانش به‌وجود می‌آید و در برابر دانش بومی همچون فناوری هسته‌ای و موشکی قرار گرفته است که شهدای هسته‌ای حقانیت وجود جنگ علمی دشمن هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار