سفیر آمریکا در تل‌آویو:
سفیر آمریکا در تل‌آویو در مصاحبه با یک مجله صهیونیستی مدعی شد که پنج الی دَه کشور دیگر به جمع کشور‌های سازش‌کننده با رژیم صهیونیستی خواهند پیوست.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 02 October 2020

                                                   ۵ الی ۱۰ کشور دیگر به توافق صلح خواهند پیوست

به گزارش تابناک سمنان «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در تل‌آویو در مصاحبه با مجله صهیونیستی «ماکورریشون» ادعای جدیدی درباره عادی‌سازی برخی کشور‌ها با رژیم صهیونیستی مطرح کرد.

به گزارش روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، سفیر آمریکا در این خصوص گفت که اجرای طرح الحاق (اشغال) و «حاکمیت اسرائیل» بر بخش‌هایی از کرانه باختری به زودی رخ نخواهد داد و شاید این فرایند به یک یا شاید چند سال دیگر موکول شود.

سخن این مقام آمریکایی در خصوص اجرایی شدن طرح اشغال کرانه باختری در حالی است که تمامی مقامات اماراتی از ساعات اولیه اعلام توافق سازش، مدعی هستند که در ازای این توافق، صهیونیست‌ها اجرای طرح یادشده را کنار گذاشته‌اند.

دیوید فریدمن در ادامه گفت، هنگامی که واشنگتن و تل‌آویو به یک تصمیم مشترک درباره حاکمیت برسند، آن وقت طرح اجرایی خواهد شد. او همچنین خاطر نشان کرد که اتفاق نظری درباره لزوم اجرا شدن این طرح بر پایه توافق وجود دارد و نه به صورت اجرای یک‌جانبه آن.

فریدمن ادامه داد: «به نتیجه‌ای دست یافته‌ایم که مفاد آن این است، در زمان فعلی فرصت بهتری برای اسرائیل وجود دارد برای نزدیک شدن به کشور‌های عربی و عادی‌سازی با آنها.. برای آن‌هایی که حاکمیت را قبول دارند، تغییر بزرگی و فرصت عظیم ایجاد کردیم. ما همچنین برنامه‌ای پیشنهاد کردیم که اجازه تخلیه هیچ شهرک‌نشینی را نخواهد داد. درواقع پرچم اسرائیل بر فراز "الخلیل"، "گوش عتصیون"، "معاله آدومیم" و "بت ال" به اهتزاز درآمده و طرح ما این است که این پرچم‌ها تا ابد باقی بمانند».

فریدمن در ارتباط با توافق امضا شده با امارات و بحرین نیز گفت که این تنها آغاز کار است و کشور‌های دیگری به جمع امارات و بحرین خواهند پیوست.

طبق این گزارشی، سفیر آمریکا ادعا کرده است که پنج الی دَه کشور دیگر به این فرایند خواهند پیوست و توافق عادی‌سازی و صلح امضا خواهند کرد.

او در ادامه اظهاراتش گفت که گفتگو‌هایی درباره انتقال سفارت به قدس با برخی کشور‌ها در جریان است و این مسئله شاهد «پیشرفت زیادی» بوده است.

فریدمن در این خصوص گفت: «دو فرصت دیپلماتیک برای اسرائیل وجود دارد: عادی سازی روابط با کشور‌هایی که تا به این لحظه، آن را به رسمیت نشناخته‌اند و انتقال سفارت کشور‌هایی که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند، از تل‌آویو به قدس».

در همین ارتباط، رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر مدعی شده بود که شاید پنج الی شش کشور دیگر به توافق صلح با تل‌آویو بپیوندند.
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار