مدیر کل میراث‌فرهنگی استان قزوین از صدور ۲۷ موافقت اصولی ایجاد تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۳ میلیارد تومان از مهرماه پارسال تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 01 October 2020

۱۵۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ایجاد تاسیسات گردشگری در قزوین

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: از مهرماه پارسال تا کنون،۲۷ موافقت اصولی برای دو هتل، سه هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، هشت مجتمع گردشگری، چهار سفره‌خانه سنتی، هفت اقامتگاه بومگردی، یک واحد پذیرایی بین‌راهی و یک پارک طبیعت گردشگری روستایی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۳ میلیارد تومان صادر شده است.

به گفته خزائلی، ۱۴ فقره تسهیلات هم به مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های گردشگری اختصاص یافته است.

او اظهارکرد: همچنین در این مدت شش اقامتگاه بومگردی، یک هتل تک ستاره، یک مجتمع خدماتی- رفاهی و یک واحد پذیرایی بین‌راهی، یک هتل آپارتمان و فاز دوم یک مجتمع اقامتی – گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵بیش از میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۹۹ نفر به بهره‌‎برداری رسیده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به آمار اقامت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان از مهرماه سال گذشته تا کنون افزود: در این مدت ۲۵۶ هزار و ۴۸۰ گردشگر داخلی و ۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند و اقامت ۵۶ هزار و ۴۳۸ گردشگر داخلی و ۳۶۰۰ گردشگر خارجی نیز به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همچنین از تهیه کتاب راهنمای جاذبه‌های طبیعی استان خبر داد و گفت: در این اطلس که با رویکرد ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان تهیه شده، ۱۵۰ جاذبه طبیعی استان همراه با کیو آرکد، مسیر‌های گردشگری، نقشه گرافیکی مسیر‌ها و آثار طبیعی ثبتی استان برای آشنایی گردشگران معرفی شده است.

خزائلی یادآور شد: آموزش ۷۴۳ نفر از شاغلان حوزه گردشگری، انجام ۲۴۳۵ مورد بازدید نظارتی از تاسیسلات گردشگری و واگذاری منطقه نمونه گردشگری اوان به بخش خصوصی از دیگر اقدامات حوزه گردشگری استان طی یک سال گذشته به شمار می‌رود.

منبع:صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار