نجف میرزاحسینی در گفتگو با تابناک:
معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان هرسین از بروز خسارت های ناشی از بارش باران شب گذشته در این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۹۰۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 01 October 2020

نجف میرزاحسینی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: حدود ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه شب گذشته مورخ ۹ مهرماه ۱۳۹۹ پس از بارش حدود ۲۰ دقیقه باران شدید در شهرستان هرسین و بارش باران توام با‌ تگرگ در مناطق روستایی باعث وقوع سیل در این شهرستان شد.

وی افزود: طی این بارش، سیل همراه با گل و لای در بخشی از این شهر جاری شد و مناطق شهرک شمالی و جنوبی ، بلوار سپاه ، کمربندی جنوبی ، خیابان شهید بیگی نیا ( خیابان بهزیستی ) ، روستای های داوودی ، کهریز و چغاسعید بعنوان مناطق درگیر این سیل شناسایی شدند.

معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان هرسین تصریح کرد:در جریان این باران سیل آسا خساراتی به روستای کهریز، داودی و چغاسعید وارد شد و سیل بداخل تعدادی از واحدهای مسکونی روستا ، زاغه ها و محل های نگهداری احشام و علوفه روستائیان نفوذ کرده و علاوه بر ایراد خسارت به این منازل باعث تلف شدن تعدادی از دام ها ، علوفه ذخیره شده و محصولات کشاورزی آنان از جمله پیاز شد.

میرزا حسینی خاطرنشان کرد:مجموعه فرمانداری و اعضای مدیریت بحران در ساعات اولیه بحران در روستاهای مذکور حضور پیدا کرده و پس از تهیه گزارش تصویری از خسارات وارده اقدامات و هماهنگی های لازم به منظور برآورد اولیه خسارات ناشی از سیل توسط جهاد کشاورزی ، بنیاد مسکن ، دامپزشکی ( در روز پنجشنبه ) بعمل آمد .

وی در ادامه بیان کرد : مسیر جاده حسن بقعه که در شمال شهر هرسین قرار دارد در چند نقطه بر اثر گل و لای مسدود شده بود که با اقدامات انجام شده توسط راهداری در همان شب بازگشایی شد وبا هماهنگی های انجام شده توسط فرمانداری یک دستگاه لودر مربوط به تیپ ۲۸۱ زرهی شهید نیکخواه حدود ساعت ۲ شب (چهارشنبه)در روستای کهریز مستقر شود.

میرزا حسینی در پایان به دیگر مشکلات به وجود آمده در اثر سیل اشاره کرد و گفت:با توجه به نفوذ گل و لای و لجن به داخل محل های نگهداری دام و علوفه‌ که غالبا حدود دو متر از سطح زمین فاصله قرار دارند مذاکراتی با مسئولین استانی به منظور استقرار دو دستگاه لجن کش در روستای کهریز بعمل آمده ، با توجه به نفوذ آب به داخل تعدادی از منازل اهالی و اینکه آب بعنوان رسانای برق می تواند باعث برق گرفتگی شود هشدارهای لازم در راستای نکات ایمنی به آنان ارائه گردید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار