معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: آموزش دانش‌آموزان تنها از طریق فضای مجازی نیست، در استان قاصدک‌های پاییزی طراحی شده که توسط راهبران آموزشی به دست دانش‌آموزان می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 29 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،ناهید فضلی در خصوص تعطیلی مدارس و استفاده دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برای یادگیری دروس از طریق فضای مجازی، اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا و با توجه به شیوع کرونا، مدارس استان چند روزی است که تعطیل شده است.

وی به نقش والدین در آموختن دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، ادامه داد: حدود 200 هزار دانش‌آموز ابتدایی و پیش دبستانی داریم که در شرایط که ویروس کرونا تمامی فعالیت‌های جهان را تحت تاثیر قرار داده به تبع آموزش آن‌ها را هم هم تحت تاثیر قرار داده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: آموزش پرورش در این راستا برنامه‌های متعدد و متنوعی دارد که از جمله آن استفاده از ظرفیت صدا و سیمای و شبکه دانش‌آموزی شاد است، البته همه چیز مجازی نخواهد بود.

فضلی تصریح کرد: معلمان درسنامه‌هایی را طراحی کرده‌اند که در استان به نام قاصدک‌های پاییزی طراحی شده که توسط راهبران آموزشی به دست والدین برای تدریس دانش‌آموزان می‌رسد و معلمان از طریق شبکه مجازی فعالیت‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

خانه‌ را به یک مکان و فضایی برای یادگیری تبدیل کنند

وی در خصوص وضعیت کلاس اولی‌ها، گفت: قبل از تعطیلی مدارس کلاس اولی‌ها حدود 15 روز در مدرسه حضور داشند که با معلم خود تا حدودی آشنا شدند و معلمان هم توصیه‌های لازم را به والدین داشتند.

فضلی اضافه کرد: شرایط حال حاضر با توجه به شیوع کرونا اضطراری است، اولیا همراهی لازم با معلمان داشته باشند، کودکان خود را در معرض اخبار و اطلاعات وحشتناک کرونا قرار ندهند.

وی تصریح کرد: والدین خانه‌ها را از طریق بازی و از طریق پروژه‌هایی که معلمان تعریف می‌کنند به یک مکان و فضایی برای یادگیری تبدیل کنند و اجازه ندهند بچه‌ها اولین تجربه از یادگیری و مدرسه را احساس ناتوانی کنند، قبول کنند که در یک شرایط متفاوت یک یادگیری متفاوت را می‌خواهند تجربه کنند.

فضلی در پایان، خاطرنشان کرد: شرایط روحی و روانی دانش‌آموزان بسیار مهم است، اولیا به خود و بچه ها استرس ندهند، زمان داریم ان‌شاءالله یادگیری بچه‌ها توسط معلمان مورد پیگیری قرا ر می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار