رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: طی چند روز اخیر شاهد سرد شدن هوا هستیم که این نگرانی در خصوص همزمانی شیوع سایر بیماری‌های تنفسی با کرونا را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 29 September 2020

کرونا علایم ثابت و مشخصی ندارد/ بیماری‌های پاییزه باعث سردرگمی کادر بهداشت و درمان می‌شود

به گزارش «تابناک البرز» مهرداد بابایی گفت: بیماری‌های پاییزه مثل آنفلوآنزا علایم بسیار نزدیکی با کرونا دارد همین باعث سردرگمی کادر بهداشت و درمان و مردم می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه کرونا علایم ثابت و مشخصی ندارد، افزود: گستره علایم این بیماری بسیار زیاد است و شامل از دست دادن مقطعی حس چشایی و بویایی، سردرد، بدن درد، مشکلات پوستی، اختلالات تنفسی و ... می‌شود.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه هنوز واکسن موثری برای کرونا تولید نشده، گفت: فعلا بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از حضور در تجمعات است.

وی در پاسخ به اینکه آیا محدودیت‌های جدید در استان اعمال می‌شود، توضیح داد: با وضعیت فعلی پیش بینی می‌شود برخی محدودیت‌های اسفندماه مجددا اعلام شود.

این مسئول تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاداتی برای اعمال مراکزی که لازم است مجددا تعطیل شوند ارائه داده و در صورت تایید توسط ستاد ملی و استانی کرونا اطلاع رسانی می‌شود.

بابایی تاکید کرد: متاسفانه بیمارانی که در حال حاضر در بیمارستان‌ها بستری می‌شود علایم شدیدتری نسبت به موج اول و دوم دارند.

وی افزود: در موج اول و دوم افراد نهایتا بین سه تا چهار روز در بیمارستان بستری می‌ماندند ولی در موج سوم بستری ماندن آنها بین هفت تا ۱۰ روز زمان می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار