معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: هیچگونه برنامه پیاده‌روی همزمان با اربعین حسینی در این استان برگزار نخواهد شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 29 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام حشمت رستمی افزود: با توجه به شیوع کرونا، برگزاری هرگونه برنامه پیاده‌روی و برپایی موکب در اربعین امسال لغو و چنین برنامه‌ای در هیچ نقطه‌ای از استان برگزار نخواهد شد.

وی یادآور شد: همه ساله در ایام اربعین حسینی علاوه بر مراسم جهانی پیاده‌روی اربعین، برنامه‌های پیاده‌روی به سمت زیارتگاه‌ها در مناطق مختلف استان برگزار می‌شد که امسال با توجه به شیوع کرونا، این برنامه‌ها لغو شده است.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی زائران امامزاده علی‌صالح(ع) نیز لغو شده است، تاکید کرد: همه ساله عزاداران حسینی همزمان با اربعین پس از طی کیلومترها مسیر امامزاده علی‌صالح(ع) در بخش صالح‌آباد شهرستان مهران در صحن این امامزاده تجمع کرده و به سینه‌زنی و زنجیرزنی می‌پرداختند اما امسال به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع و بالا رفتن خطر گسترش کرونا تصمیم لغو آن اتخاذ شده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: هیات‌های مذهبی استان به مناسبت ایام اربعین حسینی تنها به مدت یک تا سه شب مجاز به برگزاری ویژه برنامه سوگواری و عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز هستند.

حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: همچینن در روز اربعین حسینی نیز در هر شهرستان یک ویژه‌برنامه قرائت زیارت اربعین اجرا می‌شود.

بنابر اعلام استاندار ایلام، مرز بین‌المللی مهران برای عبور زائران حسینی در ایام اربعین امسال بسته است و به هیچ عنوان اجازه ورود در این مرز داده نخواهد شد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: بنابر اعلام مسئولان کشور عراق و باتوجه به فراگیری بیماری کرونا، استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران پذیرای زائران حسینی نخواهد بود و در این راستا هیچ برنامه‌ای برای پذیرش زائران و خدمت‌رسانی به آنها در این مرز وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های مصوب ستاد کرونای کشور راهپیمایی اربعین به عنوان کنگره جهان اسلام امسال برگزار نمی‌شود و موکب‌ها در مسیر مرز مهران حق برپایی و فعالیت ندارند.

بیش از ۹۰۰ هیات مذهبی در استان ایلام فعالیت دارند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار