دو هزار و دویست و چهلمین بسته ویژه خبری «تابناک»
رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند :فائزه هاشمی: به روحانی دستور داده شد وزیر زن نداشته باشد / نماینده مجلس: اجاره خودرو با راننده ماهی ۱۵ میلیون هزینه دارد / نقل قول هاشمی رفسنجانی از خوابی که روح الله حسینیان دیده بود و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 29 September 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه تابناک سمنان جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کفاشیان: دلیلی ندارد که هیات‌رئیسه پول ویلموتس را بدهد


نایب رئیس فدراسیون فوتبال در ابتدای صحبت‌های خود گفت: «من روی کاغذ نایب رئیس فدراسیون فوتبال هستم و برای همین در جریان پرونده ویلموتس نیستم. یک مدیر و هیات‌رئیسه کار کردند و زحمت کشیدند و در یک‌جا تصمیمی که سرنوشت آن مشخص نبوده و به قول معروف مثل هندوانه در بسته بوده است گرفتند. حالا که باز شده مشخص است که کال است. اینجا دلیل ندارد که بگویند باید خودشان پول قرارداد مربی را بدهند. در کنار این موضوع ماجرای کی‌روش نیز وجود دارد که تیم ملی را دو بار به جام جهانی برد و مقدار زیادی پول به فدراسیون فوتبال تزریق کرد. این یک عملکرد است و آن هم یک عملکرد است. همه ما با تمام توان‌مان به سمتی برویم که ویلموتس که خواسته پول را بگیرد به او پرداخت نشود چراکه این پول ناحق است.» همچنین او درباره توصیه‌ای که مهدی تاج کرده بود، گفت: «من یک بار به آقای تاج گفتم که خودم زمانی که خواستم کی‌روش را با یک میلیون و پانصدهزار دلاری که می‌خواستم پرداخت کنم برای فدراسیون فوتبال زیاد است. من آن موقع نامه‌ای به رئیس سازمان ترتیب‌بدنی نوشتم و گفتم کی‌روش مربی خوبی برای تیم ملی است، اما از نظر مالی به مشکل برمی‌خوریم. در جواب نوشتند که کی‌روش را بیاورید و سازمان نیز به شما کمک می‌کند. قطعاً آقای تاج نیز این کار را کرده است و در مصاحبه‌هایش نیز به آن اشاره کرده است.»

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به یادداشت حسین شریعتمداری علیه آیت الله سیستانی


سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مطلب منتشر شده در یکی از روزنامه‌های صبح کشور در ارتباط با مواضع آیت الله سیستانی در دیدار اخیرشان با نماینده سازمان ملل در عراق با اشاره به اهمیت مرجعیت برای مردم ایران و عراق و احترامی که ملت و دولت های دو کشور برای این رکن مهم قائل هستند، خاطر نشان کرد: آیت الله سیستانی نقش بی‌بدیلی در عراق دارد و دارای جایگاه ویژه ای در بین شیعیان هستند. وی ادامه داد: موضع مطرح شده ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد، ما برای مرجعیت احترام ویژه‌ای قائل هستیم و طبیعی است که تحمل نمی‌کنیم که به جایگاه مرجعیت خدشه ای وارد و به این جایگاه تخطی شود.

سفر به کلاردشت ممنوع شد


راساس مصوبات ستاد مقابله با ‌کرونا، براساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان کلاردشت، با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در کلاردشت، از فردا عبور و مرور کلیه مسافران در مبادی ورودی شهرستان کلاردشت تا اطلاع ثانوی ممنوع است و محدودیت عبور و مرور در ورودی‌های شهرستان کلاردشت به علت وضعیت قرمز کرونایی اجرا می‌شود. براساس این گزارش، با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تمام تفرجگاه‌ها و اماکن توریستی اعم از کوهنوری، دریاچه دریوک و روستای مازیچال تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

سکته قلبی عضو هیئت رئیسه مجلس


عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شد. احمد امیرآبادی نماینده اول مردم قم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شد. وی هم اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بوده و تحت مراقبت قرار دارد.

آموزش و پرورش: فعلا امکان تدریس زبان چینی در مدارس دولتی فراهم نیست


رییس مرکز امور بین‌­الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم زبان چینی برای تدریس در مدارس دولتی نداریم؛ بنابراین در حال حاضر امکان تدریس این زبان فراهم نیست. پیشتر علی محبی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از احتمال ورود زبان چینی به فهرست آموزش زبان‌های خارجی دانش‌آموزان خبر داده و گفته بود که در سال ‌جاری افزودن زبان چینی به فهرست آموزش زبان‌های‌ خارجی دانش‌آموزان را بررسی می‌کنیم.

برخورد ۲ راکت دیگر به ایران در جریان تبادل آتش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان


رماندار خداآفرین گفت: در پی درگیری نیروهای نظامی جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ، ۲ راکت خمپاره طرف‌های درگیر به مناطق مرزی این شهرستان اصابت کرد. علی امیری‌ راد، روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با بیان اینکه یکی از این ۲ راکت در زمین های کشاورزی روستای شرفه فرود آمده و خسارت مالی و جانی بر جا نگذاشت، افزود: این راکت عمل کرده و بقایای آن از سوی عوامل نظامی مستقر در منطقه کشف و جمع آوری شد. وی اظهار کرد: اصابت دومین راکت نیز در نزدیکی های میله ۵۰ مرزی در منطقه مرتعی گزارش شده، اما ما هنوز موفق به مشاهده بقایای آن نشده ایم. وی با بیان اینکه دیروز نیز یک راکت خمپاره عمل نشده به اراضی مرتعی روستای خلف بیگلو بین روستای شرفه و رود ارس اصابت کرده بود، اظهار داشت: با توجه به احتمال اصابت راکت های دیگر به منطقه مردم و روستاییان از تجمع و حضور در مناطق مرزی خودداری کنند.

نوری مالکی یادداشت حسین شریعتمداری را محکوم کرد


نوری المالکی نوشت: توهین به مرجعیت، توهین به همه مردم عراق است. رهبر ائتلاف قانون عراق در بیانیه‌ای تصریح کرد:«حضرت آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر تشیع همواره در خدمت امنیت عراق برای حفاظت از روند سیاسی بوده و در سخت‌ترین شرایط از کشور پشتیبانی کرده است و ایشان مورد حمایت همه طیف‌های ملت عراق قرار دارد.» مالکی افزود: «یادداشت یک روزنامه در ایران و انتقاد موجود در آن که توهین به مرجعیت عالیقدر در پی استقبال ایشان از جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل به شمار می آید را شدیدا محکوم می کنیم، این اقدام توهین به همه مردم عراق به شمار می رود.» المالکی در پایان از این روزنامه خواست تا این موضع نامطلوب خود اصلاح کند، موضعی که با موضع جمهوری اسلامی ایران و احترام عمیق این کشور به مرجعیت عالیقدر در تعارض است

روایت کواکبیان از نظر رئیس دولت اصلاحات در مورد دولت روحانی

نماینده سابق مجلس با یادآوری دیدار نمایندگان مجلس دهم با رئیس دولت اصلاحات گفت: که در آن دیدار رئیس دولت اصلاحات گلایه هایی از دولت داشته است.کواکبیان با بیان این که نمایندگان مجلس قبل از کرونا و در دی ماه سال گذشته با خاتمی دیدار داشتند گفت در آن دیدار ایشان هم گلایه‌هایی داشتند اما سطح بحث‌ها و مباحث فرق می‌کرد. اما اخیرا در صحبت‌هایی که بود، نارضایتی‌هایی داشتند منتها بحث این نیست که همه مشکلات زیر سر دولت است. یک پایه‌اش ناکارآمدی دولت است. یک پایه‌اش قطعا تحریم‌هاست و نباید این را نادیده گرفت. من معتقدم حداقل باید بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توجه کنیم. اگر تیم ترامپ بودند که یک جور عمل کنیم و اگر نبودند هم جور دیگری عمل کنیم تا بتوانیم برای تحریم‌ها کاری کنیم. در این فاصله‌ی بعد از انتخابات و مراسم تحلیف کاری کنیم.

نقل قول هاشمی رفسنجانی از خوابی که روح الله حسینیان دیده بود

در قسمتی از خاطرات هاشمی روایتی از خواب روح الله حسینیان در ارتباطِ با وی روایت شده است.در قسمتی از خاطرات هاشمی مربوط به 6 مهر ماه سال 76 هاشمی رفسنجانی به روایت روح الله حسینیان نوشته است :چند ماه قبل ، نسبت بـه مـن نظـر منفـى داشـته، ولـى امام‌ زمان را در خواب دیده و به خاطر ابهاماتى که در مسایل انتخابـات بـرایش پـیش آمـده بوده، از امام زمان خواهش می‌کند که او را راهنمایى و روشـن کنـد. امـام مـى فرماینـد، بـه آقاى هاشمى رفسنجانى مراجعه کن. تعجب مى کند و با ناباورى بـاز درخواسـت راهنمـایی مى‌کند، همان جواب را مى شنود و دفعه سوم هم همان سؤال و جواب تکـرار مـى شـود. بـا دلهره بیدار مى شود، در حالی که به شدت عرق کـرده بـوده و از آن بـه بعـد، تغییـر عقیـده مى دهد. گفت، قبلاً این خـواب را بـراى علـى اخـوى زاده نقـل کـرده اسـت

احمدی‌نژاد درباره جنگ آذربایجان و ارمنستان توئیت زد

رئیس جمهور سابق کشورمان درباره جنگ آذربایجان و ارمنستان توییتی منتشر کرد.احمدی‌نژاد درباره جنگ آذربایجان و ارمنستان در توییتی نوشت:جنگ ارمنستان و آذربایجان نقشه سلطه گران جهانی و به نفع دشمنان دو ملت است و نتیجه ای جز کشتار و خرابی ندارد. همه باید اجازه دهند مسئله در فضای آرام و بر اساس حقوق اساسی مردم حل شود.

نماینده مجلس: اجاره خودرو با راننده ماهی ۱۵ میلیون هزینه دارد

یک نماینده مجلس گفت: زمانی که مجلس در اوایل شروع کارش با ایران خودرو قرارداد بست قیمت دنا پلاس آن چنان بالا نبود و یک دفعه تفاوت قیمت ها زیاد شد، آن زمان هم قرار بود هزینه را خود فرد پرداخت کند.جعفر قادری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره حواشی به وجود آمده درباره خودرویی که مجلس در اختیار نمایندگان قرار داده است و اینکه آیا نمی‌شد در این موقعیت کشور راه کم هزینه‌تری را انتخاب کند، گفت: اگر مجلس مانند مابقی ادارات خودش خودرو را تامین می‌کرد و در اختیار نمایندگان قرار می‌داد و یا خودروهایی را اجاره می‌کرد و با راننده به وکلای ملت می‌داد، شاید این تبعات ایجاد نمی‌شد منتها بقیه روش‌ها پرهزینه است؛ به طور مثال اگر بخواهد از بخش‌های غیردولتی خودرو با راننده بگیرد، فکر نمی‌کنم راننده‌ای حاضر باشد کمتر از ۱۵ میلیون تومان در ماه دستمزد بگیرد که در مجموع حدود ۴۸ ماه عمر نمایندگی یک فرد حدود هفتصد و بیست میلیون تومان برای مجلس خرج بر می‌دارد.نماینده شیراز ادامه داد: مجلس و هیأت رئیسه مجلس شاید کم هزینه‌ترین راه را انتخاب کرده‌اند، اما متاسفانه کم هزینه‌ترین راه، کم مسئله‌ترین راه نیست؛ اگر به خاطر داشته باشید در ادوار دیگر هم مجلس خودرو در اختیار نماینده قرار می‌داد و آخر دوره به قیمت کارشناسی روز به خودشان می‌فروخت.

فائزه هاشمی: به روحانی دستور داده شد وزیر زن نداشته باشد

فائزه هاشمی در واکنش به اظهارات کدخدایی درباره ریاست جمهوری زنان گفت: طبیعتا نگاه مخالف به حضور زنان به عنوان رئیس جمهور بوده است چون تعدادی از افراد مذهبی و علما با مدیریت کلان زنان مخالف هستند، همانطور که اجازه نمی دهند زنان وزیر شوند، چون در دوره دوم آقای روحانی یکی از تصمیمات جدی ایشان این بود که وزیر زن داشته باشند ولی به ایشان دستور داده شد که این کار را نکنند (رئیس جمهوری که بالاتر از وزیر بودن است).

استعفای روحانی بحث انحرافی و آدرس غلط دادن است

زیباکلام می‌گوید که پیشنهاد عباس عبدی برای استعفای حسن روحانی آدرس اشتباه دادن و بحث انحرافی است. این که آقای روحانی قبول مسؤولیت می‌کرد یا نباید قبول مسؤولیت می‌کرد بحث دیگری است.
وی ادامه داد: مهم تر از این که آقای روحانی کنار برود یا تا پایان دولت باقی بماند پرداختن به این پرسش بسیار مهم‌تر است و این که چرا حسن روحانی سیاست داخلی و خارجی خود را پس از سال 96 تغییر داده است و این موضوع باید به بحث گذاشته شود.

عبدی خطاب به روزنامه کیهان: خجالت آور است

فعال سیاسی اصلاح طلب به انتقادات روزنامه کیهان که پیشنهاد او برای استعفای روحانی را تلاش برای لبنانیزه کردن کشور خوانده بود، واکنش نشان داد.کیهان نوشت: اصلاح‌طلبان که با بحران نقش و هویت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در آخرین راهکارهای فریبکارانه خود برای فرار از پاسخگویی به روحانی پیشنهاد داده‌اند تا از ریاست‌جمهوری استعفا دهد!؛ پیشنهادی که روز گذشته به تیتر اول یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای تبدیل شد.ا این حساب در هفت سال گذشته این اقایان خودشان دنبال لبنانیزه کردن کشور و ایجاد اغتشاش بودند و اقرار نمی‌کردند.واقعا این حد از تناقض فکری در میان آنان نوبر است. مهمترین هدفشان برای ورود به مجلس استیضاح روحانی بود حالا اگر کسی بگوید نیازی به استیضاح نیست خودتان بیایید هر کاری دوست دارید انجام دهید می‌شود لبنانیزه کردن کشور. فقط در یک کلمه باید گفت خجالت‌آور است.

عصبانیت نماینده اصولگرا از روحانی

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: رزم حسینی فردا تنها می‌آید. البته غیبت رئیس جمهور با حضورش تفاوتی ندارد؛ چه در مجلس چه در کابینه.ید محسن دهنوی با انتشار مطلبی در فضای مجازی تاکید کرد: برای دفاع از وزیر پیشنهادی صمت، اسحاق جهانگیری درخواست حضور و سخنرانی در صحن علنی را داشت که به علت مغایرت با آئین‌نامه مجلس، مخالفت کردیم.وی در ادامه آورده است: لذا با توجه به ترس پرزیدنت از کرونا، رزم حسینی فردا تنها می‌آید. البته غیبت رئیس جمهور با حضورش تفاوتی ندارد؛ چه در مجلس چه در کابینه.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار