به نقل از منابع آگاه؛
منابع آگاه در دولت آمریکا اعلام کردند که مقامات کاخ سفید در حال بررسی یک طرح پیشنهادی برای وضع تحریم‌های جدید علیه بخش مالی ایران هستند.
کد خبر: ۹۰۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 29 September 2020

 

 

دولت آمریکا تحریم‌های جدید علیه بخش مالی ایران را بررسی می کند

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از بلومبرگ، سه فرد آگاه در دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که تیم اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در حال بررسی و ارزیابی طرح تحریم‌های جدید با هدف اعمال فشار بر اقتصاد ایران از طریق تحریم حدود ۱۴ بانک ایرانی هستند.

به گفته این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، این تحریم‌های پیشنهادی دارای دو هدف هستند: یکی مسدود کردن یکی از چند روزنه مالی باقی مانده که امکان کسب درآمد را به حکومت ایران می‌دهد، و دوم ممانعت از تحقق وعده «جو بایدن» دموکرات مبنی بر پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر.

البته گفته می‌شود که طرح این تحریم‌های پیشنهادی همچنان در دست بررسی است و هنوز به دفتر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ارسال نشده است.

مطابق این طرح پیشنهادی، دولت آمریکا بخش مالی ایران را تحت لوای فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ قرار می‌دهد؛ فرمانی که ترامپ در ماه ژانویه به منظور اعمال محدودیت بر صنایع معدن کاوی، ساخت و ساز و سایر صنایع امضا کرد. این طرح نه تنها بانک‌ها بلکه سیستم پردازشگر پول، مبادله پول و سیستم انتقال غیررسمی مورد استفاده و معمول در جهان اسلام تحت عنوان حواله را متأثر می‌سازد.

طبق این طرح، دولت آمریکا حدود ۱۴ بانک ایرانی را که تاکنون از برخی محدودیت‌های آمریکا گریخته‌اند، به بهانه مجازات نهادهای مرتبط با تروریسم، توسعه موشک بالستیک و نقض حقوق بشر در فهرست سیاه خود قرار می‌دهد.

گفتنی است که سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا و همچنین مقامات رسانه‌ای شورای امنیت ملی و وزارت خارجه آمریکا تاکنون از اظهارنظر در اینباره خودداری کرده‌اند.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار