وزارت خارجه عراق اعلام کرد فؤاد حسین که شنبه وارد تهران شد، حامل پیامی برای رئیس جمهوری کشورمان بوده است.
کد خبر: ۹۰۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 28 September 2020

به گزارش تابناک سمنان به نقل از شبکه آر تی، وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور پیامی شفاهی را در خصوص اوضاع منطقه از طریق «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق برای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران فرستاده است.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه عراق آمده است: فؤاد حسین، وزیر خارجه (عراق) سفری رسمی به جمهوری اسلامی ایران داشت که با دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور (ایران) آغاز شد و سپس وی با مجمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار کرد و پس از آن با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دیداری صورت گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: این سفر، نخستین سفر فؤاد حسین به تهران از زمان تصدی وزارت خارجه جمهوری عراق بود که دو روز به طول انجامید و روز شنبه آغاز شد و یکشنبه شب به پایان رسید.

در این بیانیه سپس آمده است: فؤاد حسین پیامی شفاهی از مصطفی الکاظمی برای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران داشت که محوریت آن اوضاع منطقه و بررسی مهمترین احتمالات مورد انتظار و پیامد‌های آن بوده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه عراق، در دیدار فؤاد حسین با رئیس جمهور ایران، روابط دوجانبه در تمامی سطوح مورد بررسی قرار گرفت و از مواضع تهران در قبال مسأله عراق تقدیر شد؛ همچنانکه مهمترین پرونده‌های مرتبط میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین بر اساس این بیانیه، فؤاد حسین پس از دیدار با رئیس جمهور کشورمان با محمد جواد ظریف دیدار کرد و دو طرف مسائل مختلف مرتبط با دو کشور و تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قررا دادند و تأکید کردند باید منطقه از تنش‌های فزاینده و بی ثباتی به دور باشد. وزیر خارجه عراق در این دیدار بر موضع حمایتی عراق از حل اختلافات از طریق روش‌های مسالمت آمیز به عنوان شیوه‌ای مناسب برای حل بحران‌ها و نیز تقویت امنیت و ثبات منطقه سخن گفت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار