کد خبر: ۹۰۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 28 September 2020
الماسی با بیان اینکه ۱۰۰هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به کشت راتون اختصاص یافته است گفت: پیش بینی می شود از این شالیزارها ۹۰ هزار تن راتون برداشت شود.
 

 

«مسعود الماسی »در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری شبستان» از افزایش تولید و برداشت راتون در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب امسال شاهد افزایش راتون در گیلان هستیم.

 

رییس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال کشت راتون در ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شده است، گفت: پیش بینی می شود ۹۰هزار تن راتون به ارزش اقتصادی یک هزار میلیارد تومان از شالیزارهای گیلان برداشت شود.

 

الماسی اذعان کرد: سال گذشته از ۸۰ هزار هکتار شتالیزارهای گیلان ۷۶هزار تن راتون برداشت شده است.

 

وی ادامه داد: تولید پاچ باقلا، انواع سبزیجات و باقلابرکت به عنوان کشت دوم در ۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام شده است که پیش بینی می شود ۴۰۰هزار تن محصول برداشت شود.

 

رییس جهادکشاورزی گیلان افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی زمین های کشاورزی گیلان و همچنین توصیه های اعمال شده برداشت محصول باکیفیت مطلوب و مناسب در کشت دوم وجوددارد.

 

الماسی تصریح کرد: برداشت اول برنج در شرایط حدود 85 درصد رسیدگی خوشه و ساقه های باقیمانده با سبزینگی می توان شاهد به بار نشستن راتون بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار