نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: 2030 تهاجم فرهنگی بوده و جلوگیری کامل آن خواست رهبری است.
کد خبر: ۹۰۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 28 September 2020

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دکتر امانی دبیر شورای عالی آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: قزوین سوابق علمی جدی دارد و رهبر معظم انقلاب در سفرشان به قزوین فرمودند اگر بخواهیم فقط اسامی بزرگان قزوین را بگوییم زمان زیادی لازم است.

 

وی ادامه داد: مسجد جامع قزوین پیش از اسلام نیز معبد بوده و مردم در آن به عبادت مشغول بودند و پس از اسلام به مسجد تبدیل شد و محل جدی حضور مردم برای اقامه نماز قرار گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در گذشته چندین مدرسه علمیه کهن در قزوین احداث شده است این در حالی است که قزوین جمعیت کمی در آن دوران داشته و این مهم نشان دهنده اقبال مردم به مراکز دینی است.

 



امام جمعه قزوین با اشاره به وجود مدارسی در قزوین که پاسخگوی شبهات دانش‌آموزان در گذشته بوده‌اند، بیان کرد: در گذشته علمای قزوین مدرسه‌ای با عنوان مدرسه دیانت احداث کرده بودند که رسالت آن پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان بوده و این مهم وسعت نگاه علمای قزوین را در آن دوران نشان می‌دهد.

 

وی افزود: امروز نیز دانش‌آموزان با شبهات بسیاری مواجه هستند و در حالی که کارهای بسیار ارزشمندی در این راستا انجام شده اما لازم است همکاری‌های آموزش و پرورش با مراکز دینی در این عرصه افزایش پیدا کند.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: امروز با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه هستیم و رهبری بر مقابله جدی در این عرصه تأکید جدی دارند و همه تلاش کنیم تا در این جنگ که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری بسیاری کرده است، موفق و پیروز شویم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رهبری علاوه بر جهاد اکبر و اصغر، عرصه دیگری را به نام جهاد کبیر نشان دادند که مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نظیر 2030 است و در این خصوص تأکید کردند باید جلوی کسانی که می‌خواهند 2030 را در مدارس ترویج کنند با جدیت گرفته شود.

 

وی یاد و خاطره علما و بزرگان قزوین را گرامی داشت و گفت: شهید چگینی یکی از بزرگان قزوین بود که در عرصه معلمی فعالیت داشت و خدمات بسیار ارزنده‌ای را در عرصه‌های دینی ارائه کرد و الگوی بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار