کد خبر: ۹۰۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶ 28 September 2020

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در آیین بهره‌برداری از فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز اظهار کرد: آب علاوه بر توسعه زیرساخت‌، مایه هستی است و تامین آن حق مردم و تکلیف دولت و حاکمیت است.

وی افزود: تلاش ما در این مسیر بر این استوار بوده که این حرکت را به صورت مستمر و پایدار تا آخرین روستاها انجام دهیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان به علت گستردگی و در عین حال فراوانی رودخانه‌ها و منابع آبی که دارا است بیش از ۳۰ درصد آب‌های شیرین کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: به همین دلیل پراکندگی بالا و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ روستا تشکیل شده که این تعداد از نظر امنیت غذایی و افزایش کشت حسن به حساب می‌آید اما خدمت‌رسانی را سخت‌تر می‌کند.

شریعتی در تشریح مشکلات پراکندگی روستاها بیان کرد: آب و گاز و برق‌رسانی به ۴ هزار روستا یا یک هزار روستای تجمیع شده آسان‌تر است؟ قطعا خدمات‌دهی به یک هزار روستا ساده‌تر است اما در عین حال کاهش تولید را نیز شاهد خواهیم بود.

وی افزود: اما این پراکندگی‌ها باعث می‌شود کارها با هزینه‌های بالاتری انجام شود و سرانه آب برای دولت هزینه‌بر شود و هنگامی که بخواهیم تعداد روستاهای بیشتری را آبدار کنیم قطعا نیازمند هزینه‌ی بیشتر است.

استاندار خوزستان گفت: این پراکندگی روستاها اگر چه هزینه‌های خدماتی و زیرساختی را بالا برده اما در جهت افزایش تولید و ثروت برای کشور موثرتر بوده است و تولید کشاورزی خوزستان با سایر استان‌ها قابل قیاس نیست.

وی افزود: با استناد به همین محتوا باید تلاشمان را برای دریافت منابع بیشتر و اقناع مرکز افزایش دهیم تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

شریعتی عنوان کرد: اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ روستای خوزستان وضعیت آبی مناسبی دارند نکته‌ای است که زحمت زیادی برای آن کشیده شده است.

وی افزود: اما اینکه ۷۰۰ روستا تنش آبی دارند برای ما نقطه حساس و نگران کننده‌ای است که باید در راستای بهبود این شرایط حرکت کنیم.

استاندار خوزستان در رابطه با بحث آبرسانی بیان کرد: توجه به اهواز کمتر بوده و دوردست را بیشتر می‌دیدیم؛ غیزانیه را که کنار دستمان بود، حاشیه دز و قلعه سحر را ندیدیم یا کمتر دیدیم به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مسئله محور عمل کنیم.

وی افزود: شهر به شهر جلو خواهیم رفت و شهرستان به شهرستان جشن آبدار شدن خواهیم گرفت که اینکار برای کارون انجام شد و امیدواریم سایر روستاها از جمله قلعه سحر و دب حردان نیز شاهد آن باشند.

شریعتی در رابطه با بهره‌برداری از فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز گفت: بخشدار، فرماندار، آبفای روستا و استان و پیمانکار و دهیاران با اهتمام ویژه و توجه جدی و علی رغم مشکلات، کار را پیش بردند و وقت و انرژی گذاشتند و الحمدلله شرایط خوبی در حال فراهم شدن است.

وی افزود: ان شالله به اهتمام مسوولین کشوری و استانی و در راس آنها با وجود توجه ویژه مقام معظم رهبری به اهواز و استان بتوانیم مشکلات عقب‌افتاده و تنگناها را به سرانجام برسانیم و شاخص‌های زیرساختی را مطابق با سایر استان‌ها و حتی بهتر بهبود ببخشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار