مدیر دفتر تخصصی سالمند سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به شعار جهانی روز سالمند مبنی بر "کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" از برگزاری برنامه‌های هفته سالمند به صورت مجازی و بدون هرگونه اجتماع در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 27 September 2020

فهیمه سادات کدخدایی گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با هدف افزایش شادی و نشاط، توجه و تکریم و افزایش مشارکت جویی سالمندان به برگزاری برنامه‌های هفته ملی سالمند به صورت مجازی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سالمندان نیازمند شادی و نشاط هستند، افزود: با توجه به اینکه استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید کمی برای سالمندان مشکل است، برنامه‌های این هفته را هم برای سالمندان و هم خانواده‌های آنان به عنوان مراقبان سالمندان تدارک دیدیم.

مدیر باغ تجربه افتتاح رادیو سالمند را دیگر ویژه‌برنامه هفته ملی سالمند در اصفهان دانست و ادامه داد: برای نخستین بار یک مجله شنیداری سالمندی با بخش‌های تفریحی، شاد و آموزشی تدارک دیده‌ایم که نخستین قسمت آن نهم مهرماه و همزمان با روز جهانی سالمند در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

کدخدایی انتشار فیلم‌های آموزشی بازی‌های بومی و محلی، روانشناسی و مشاوره، آموزش کاشت گل و گیاه و مسابقه‌های مختلف با محوریت سالمندان در جمع خانواده و با موضوعات افزایش نشاط، شادمانی و امید به زندگی میان سالمندان و آگاه‌سازی آنان برای داشتن سالمندی موفق و فعال را از جمله برنامه‌های ویژه هفته سالمندان برشمرد.

وی تصریح کرد: ۱۰ قطعه از اجراهای گروه کر شهروندان ارشد اصفهانی با عنوان "آوای نصف‌جهان" در این هفته در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند تمام این برنامه‌ها را در صفحات اصفهان فرهنگ، تفریح شهر و باغ تجربه در اینستاگرام دنبال کنند.

مدیر دفتر تخصصی سالمند اصفهان افزود: ایران از نظر سرعت سالمندی کشور سوم جهان است که متأسفانه این حوزه چندان مورد توجه قرار نگرفته و مهم است که بتوانیم ذهن جامعه را به موضوع سالمندی حساس کنیم.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در حال پیوستن به جمع شهرهای دوستدار سالمند است، اضافه کرد: این شهرها باید از شاخص‌ها و استانداردهای خاصی برخوردار باشند.

کدخدایی تکریم سالمندان، مشارکت‌جویی آن‌ها، مناسب‌سازی حمل و نقل و مسکن برای سالمندان، افزایش مشارکت اجتماعی، ارتباطات و اطلاعات و مشارکت مدنی را از مولفه‌های شهر دوستدار سالمند است.

وی گفت: در تلاش برا آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به وظایف خود در قبال سالمندان هستیم.

وی ادامه داد: در اجرای بیشتر این برنامه‌ها از ظرفیت مشارکت‌ و توانمندی خود سالمندان استفاده شده که در حفظ روحیه، احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس سالمندان بسیار کمک کننده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار