کد خبر: ۹۰۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 27 September 2020

به فاصله سه روز و چند ساعت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان یک میلیون نفر افزایش یافت! روندی پرشتاب و هراس آور.


عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۳۳ میلیون تن/ هر ۳ روز یک میلیون مبتلا!به گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان یک میلیون تن افزایش یافت و به بیش از ۳۳ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۷.۳ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند؛ کشوری که ماه‌های متمادی است رتبه نخست ابتلا به کرونا در جهان را دارد.

این در حالی است که هند با شتاب بسیار زیاد در حال صعود در جدول جهانی است و حالا با حدود ۶ میلیون مبتلای شناسایی شده در جایگاه دوم قرار گرفته است. شیوعی با سرعت چشمگیر که با توجه به شروع فصل سرما در نیمکره شمالی زمین و قرار گرفتن هند در این نیمکره، بعید نیست سرعت بگیرد.

پس از آمریکا و هند، برزیل با بیش از ۴.۷ میلیون مبتلا، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. کشوری که مدت‌های مدید رتبه دوم جدول را به خود اختصاص داده بود و حالا در شروع فصل بهار در نیمکره جنوبی، اوضاعش کمی بهبود یافته است.

به جز این سه کشور، روسیه هم با بیش از ۱.۱ میلیون مبتلا، چهارمین کشور جهان است که شمار مبتلایان شناسایی شده اش از میلیون نفر فراتر رفته است و پس از آن، کلمبیا، پرو، اسپانیا، مکزیک، آرژانتین و آفریقای جنوبی رتبه‌های پنجم تا دهم را از آن خود کرده اند. رتبه کشورمان هم در این جدول به مانند هفته‌های اخیر، سیزدهم است.

بر اساس آمار‌ها، شمار جان باختگان کووید-۱۹ در جهان از ۹۹۸ هزار نفر عبور کرده و در آستانه میلیونی شدن است؛ فوت شدگانی که حدود ۲۱۰ هزارتایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا بوده اند و بیش از ۱۴۱ هزار تن از ایشان اهالی برزیل. پس از این دو کشور، هند، مکزیک، بریتانیا، ایتالیا، پرو، فرانسه، اسپانیا و ایران رتبه‌های سوم تا دهم را از آن خود کرده‌اند.

نکته قابل تامل در خصوص میزان مرگ این بیماری، کاهش نرخ مرگ کرونا در جهان به ۳.۹ درصد است. کاهشی ادامه دار که حکایت از رهایی شمار بیشتری از مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان از مرگ دارد، اما متاسفانه در کشورمان به چشم نمی‌خورد و حتی برعکس، مدتی است شاهد روند افزایشی نرخ مرگ کرونا هستیم که اتفاقی نامطلوب و تاسف آور است.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که حالا از ۲۴.۴ میلیون تن فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول در اختیار هند است که حدود ۵ میلیون بهبودیافته دارد و پس از آن آمریکا و برزیل با حدود ۴.۵ و ۴ میلیون بهبویافته، رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند. جایگاه فعلی کشورمان در این آمار به مانند هفته‌ها و ماه‌های اخیر، رتبه یازدهم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار