معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بازرسان این سازمان از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه سه هزار و ۹۳۹ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلفات اقتصادی مرتبط با قاچاق کالا در سطح استان انجام دادند.
کد خبر: ۹۰۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 27 September 2020

به گزارش تابناک قم، احمدرضا سمیعی نسب‌ بیان کرد: این بازرسی‌ها به‌منظور جلوگیری از عرضه،‌ نگهداری و فروش کالای قاچاق در استان انجام و در جریان آن ۱۳ پرونده تخلف تشکیل شد.

وی افزود: ارزش این پرونده‌ها حدود ۵۰ میلیارد ریال است که همه آن‌ها برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

وی ادامه داد: آمار بازرسی‎ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۹.۹ درصد افزایش‌یافته و از حیث ارزش ریالی نیز، ۳۴۱ درصد رشد داشته‌ایم.

سمیعی نسب گفت: بیشتر کالاهای کشف‌شده، شامل لوازم‌خانگی، نهاده‎های دامی (ذرت، کنجاله سویا، جو) و ماینر( استخراج‌کننده ارز دیجیتالی) است.

وی بیان کرد: همچنین در همین رابطه بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم بیش از یکهزار مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده‌فروش داده و ۲۴۶ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

وی با اشاره به این‌که بازرسان این سازمان به‌غیراز موارد ذکرشده،‌ برای سایر تخلف‌های صنفی نیز پرونده تشکیل می‌دهند تا بر اساس قوانین با متخلفان برخورد شود، ادامه داد: سامانه ۱۲۴ بستر ارتباط مردم با بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان است و شهروندان می‌توانند گزارش خود از تخلف واحدهای صنفی فعال در قم را برای پیگیری از این طریق اطلاع دهند.

درمجموع تعداد ۳۶هزار و ۲۵۳ واحد صنفی مجوز دار در استان فعالیت می‌کند که ۲۱هزار و ۶۵۸ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۵۹۵ مورد آن تولیدی و فنی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار