شهرداری خوی؛
در نشستی با حضور مسئولان شهرستان خوی و مدیرکل میراث فرهنگی راهکارهای تکمیل طرح ملی و نیمه تمام مجموعه فرهنگی تاریخی و کردشگری شمس تبریزی بررسی شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ 26 September 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در نشست مشترک فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خوی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری آذربایجان غربی راه های تکمیل طرح ملی و نیمه تمام مجموعه فرهنگی، تاریخی و کردشگری شمس تبریزی بررسی شد.

گلنگ ساخت مجموعه نیمه تمام فرهنگی تاریخی و کردشگری شمس تبریزی 3 سال قبل در سفر رئیس جمهور به شهرستان خوی به زمین زده شد، اما این طرح بعلت عدم اختصاص اعتبار با بیش از 20 درصد پییشرفت فیزیکی نیمه تمام ماند.


عباسی فرماندار خوی وجود بارگاه شمس تبریزی در خوی را یک ظرفیت بسیار بزرگ فرهنگی در جهت رشد و توسعه فرهنگی و صنعت کردشگری استان دانست و افزود: در این نشست مقر رشد با توجه به محدودیت های اعتباری دولت در صورت سازگاری با قانون و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجموعه فرهنگی – تاریخی شمس تبریزی با مشارکت شهرداری و همکاری میراث فرهنگی استان تکمیل شود.

وی تاکید کرد : بزودی تصمیم نهایی برای اجرای این طرح با مشارکت شهرداری در نشست با سازمان مدیریت و برنامه ریزی قطعی می شود.

جباری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان هم در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی گفت : مجموعه فرهنگی و تاریخی شمس تبریزی در1 هزار و 700 متر مربع آغاز شده و تاکنون 3 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح بزرگ هزینه شده که بسیار اندک بوده است.


وی اعتبار مصوب این طرح را در سفر ریاست جمهوری 20 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد : با توجه به قیمت مصالح قطعاً با این اعتبار مصوب نمی توان طرح را تکمیل کرد .


مدیر کل میراث فرهنگی استان در پاسخ به شائبه تغییر نقشه ساخت این طرح برای تعدیل هزینه ها نیز گفت: نقشه معماری و طرح ساخت به هیچ وجه تغییر نکرده و همان طرح و نقشه معماری استاد اردلان معمار بزرگ ایرانی و جهانی است و تنها مشکل این طرح نبود اعتبار است.


وی گفت: در صورت مطابقت با قانون اداره کل میراث فرهنگی آماده استفاده از ظرفیت شهرداری خوی برای تکمیل این طرح ملی است.


اکبرزاده شهردار خوی هم در این نشست صیانت و کمک به احیای بناهای تاریخی را از اولویت برنامه های این نهاد اعلام و تصریح کرد: در صورت ایجاد بستر برای مشارکت شهرداری در تکمیل این طرح شهرداری خوی به شرط بهره برداری آماده اجرا و تکمیل طرح در مدت دو سال است.


برای بزرگداشت شمس تبریزی عارف نامی ایران زمین 7 مهر در تقویم کشورمان بنام شمس نامگذاری شده است و سالانه همزمان با این روز همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی برگزار می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار