عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه پمپئو مدعی شده با سیاست فشار حداکثری می توان ایران را پای میز مذاکره آورد، گفت: سیاست فشار حداکثری آمریکا رویه تازه ای نیست که واشنگتن علیه ایران در پیش گرفته است در طول 40 سال گذشته مردم ایران نشان داده اند که با این فشارها از منافع ملی، آرمان های انقلاب یک قدم عقب نشینی یا عدول نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 26 September 2020

تابناک فارس به نقل خانه ملت:ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه پمپئو مدعی شده با سیاست فشار حداکثری می توان ایران را پای میز مذاکره آورد، گفت: سیاست فشار حداکثری آمریکا رویه تازه ای نیست که واشنگتن علیه ایران در پیش گرفته است در طول 40 سال گذشته مردم ایران نشان داده اند که با این فشارها از منافع ملی، آرمان های انقلاب یک قدم عقب نشینی یا عدول نمی‌کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه افزایش فشار حداکثری تاثیر منفی بر روحیه مقاومت ملت ایران ندارد، ادامه داد: آمریکا سال ها است که فشار حداکثری را وارد می کند؛ به تازگی به این مدل نرسیده اند و سال ها است این فشار را بر ملت ایران وارد می شود و ملت با همه توان در مقابل سیاست های شیطانی ایستادگی کردند، به فضل الهی مقاومت می کند و روی اصول خود می ایستد. 40 سال است علیه ملت ایران انواع اقدامات را انجام می دهند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با یادآوری وقایعی که آمریکایی ها در ایران رقم زده اند بیان کرد: آمریکایی ها کسانی هستند که در خلیج فارس هواپیمای مسافربری ایران را مورد اصابت قرار دادند، وارد صحرای طبس شدند تا تهران را بمباران کنند، آمریکایی ها یادشان نرود که در صحرای طبس چه بلایی سرشان آمد و بارها سربازان و ناوشان در خلیج فارس از ایران عذرخواهی کردند.

وی با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا مدعی شد با فشار حداکثری جلوی 70 میلیارد دلار پول ایران گرفته شد، اظهار داشت: این شاخ و شانه کشیدن برای ملت ایران سیاست نخ نما شده ای است. مردم با این تهدیدات از اصول، آرمان ها، منافع ملی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ذره ای عقب نشینی یا عدول نمی کنند.

این نماینده مجلس در خصوص نحوه همکاری اروپایی ها در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، گفت: اروپایی ها باید به جای اینکه نمایش همراهی با برجام را داشته باشند به تعهداتشان عمل کنند. اروپایی‌ها اگر به این باور رسیدند که همراهی با آمریکا برای آنها سود ندارد، برمبنای منافع اروپا عمل می‌کنند و به تعهدات برجامی خود پایبند می‌ مانند.

عزیزی تاکید کرد: زمانی می توان گفت اروپایی ها راهشان را از آمریکا جدا کرده‌اند که در موضوع برجام به تعهدات، وظایف و وعده هایشان عمل کنند. اروپا باید مستقل تر از این و برمبنای منافع اروپا عمل کند نه اینکه تابع سیاست‌های آمریکا و در مسیر تحقیر آمیز آمریکا حرکت کند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اروپاها باید نشان دهند در میدان عمل مستقل هستند آنچه تا کنون از رفتار اروپایی ها شاهد بودیم این بود که تابع سیاست های آمریکا هستند که این رفتار با شعارهایی که می دهند همخواهی و سازگاری ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اروپا سفارش باید به تعهدات و وعده‌هایی که داده پایند بماند، بیان کرد: تکلیف آمریکایی ها روشن است به طور طبیعی وقتی اروپا بخواهد حرکت مستقل را انجام دهد بر کشورهای اروپایی فشار وارد می کند، نباید فراموش کرد که ایستادگی، استقلال و ثابت قدم بودن در رای و نظر هزینه دارد که اروپا باید هزینه این استقلال سیاسی را پرداخت کند.

 وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته است وقتی در سال 2018 رویکرد فشار حداکثری را علیه ایران شروع کردیم، خیلی ها گفتند که این رویکرد کار نخواهد کرد اما اشتباه می کردند.

همچنین مایک پمپئو بیان کرده است هر کشوری که تحریم های ایران از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه این کشور را نایده بگیرد، تحت تحریم های ما قرار خواهد گرفت. ما فشار حداکثری را ادامه می دهیم تا ایران را به میز مذاکره برگردانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار