این روزها با وجود تحریم ها ،کرونا و مشکلات اقتصادی ، همه بخش ها عزم خود را برای پیشرفت کشور جزم کرده اند بطوریکه می توان ضرب آهنگ این توسعه را در هفته نخست از فصل پاییز در حوزه های ورزشی ، میراث فرهنگی ،گردشگری ، صنایع دستی ، عمرانی و اقتصادی در استان های مختلف شنید.
کد خبر: ۹۰۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 26 September 2020

با وجود سایه تحریم ها بر کشور قطار توسعه در حوزه عمرانی و اقتصادی به حرکت پرشتاب خود ادامه می دهد ، در این سالها و بویژه در ماه های پایانی دولت در کنار ارائه خدمات و اختصاص اعتبارات ، بیشترین توجه خود را به احداث و تکمیل زیر ساخت ها ، رونق تولید و احیا کارخانه های خارج شده از مدار تولید معطوف کرده و در این راستا به موفقیت‌های چشمگیری هم نائل آمده است .

اقدامات عمرانی و افتتاح طرح های اقتصادی دولت در استان ها با وجود فشارهاینه تنها روند کاهشی و رکود به خود نگرفته بلکه در بسیاری زمینه‌ها از جمله انجام زیرساخت‌ها ضرب آهنگ توسعه تندتر از گذشته است.

در نخستین هفته از فصل پاییز و با وجود ورود کشور به پیک سوم کرونا و وضعیت هشدار و قرمز در برخی استان ها ، اعضای کابینه و دیگر مسئولان با همتی مضاعف در سفرهای استانی افتتاح طرح های مختلف در بخش دانش بنیان ها ، برق و آب و... را در دستور کار قرار دادند که انتشار اخبار از نقاط مختلف کشور توسط خبرنگاران ایرنا گواه این مدعا است .

سفر پربار معاونت علمی فناوری رییس جمهوری به کرمانشاه

هفته گذشته روزی به یاد ماندنی در تقویم رخدادهای علمی - فناوری برای مردم کرمانشاه بود . معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این سفر ضمن افتتاح مرحله نخست مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه ،از نمایشگاه توانمندی‌های محصولات فناورانه ۵۰ شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان، مرکز گیم و پویانمایی و مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند دیدن کرد .

ستاری در جریان آغاز عملیات اجرایی پروژه واحد تولید «کاتالیست» پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، حرکت صنعت پتروشیمی کشور را رو به رشد و قابل تقدیر دانست و گفت :با این روند امیدوارم در کشور صاحب صنعت پتروشیمی شویم.

در واحد تولید کاتالیست لوله های موردنیاز برای پروژه های آبیاری و گازرسانی و همچنین مخازن کوچک و بزرگ تولید می شود ، اکنون ۸۰۰ نفر نیرو در این مجتمع مشغول به کار هستند.

رونمایی از هفت طرح فناورانه حوزه سلامت دستاورد مهم سفر ستاری

در جریان سفر ستاری، از ۲۵ طرح طرح فناورانه و اختراع حوزه سلامت ، هفت مورد رونمایی شد.

طرح «فریزر پرتابل محلول‌های زیستی» برای ذخیره سازی و انتقال محلول‌های زیستی برای استفاده در بانک‌های خون و بیمارستان‌ها ، «ماده موثره دارویی فاویپیراویر» برای درمان بیماری کرونا و بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا از جمله این طرح ها است.

با کمک دانش بنیان ها وابستگی در حوزه امنیت غذایی را به حداقل برسانیم

معاون علمی و فناوری رییس ‌جمهوری در این سفر در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید هم شرکت کرد و گفت :در حوزه‌های کشاورزی و امنیت غذایی وابستگی داریم و باید با کمک شرکت‌های دانش بنیان وابستگی‌ها در این حوزه‌ها را به حداقل برسانیم.

اکنون ۷۰ شرکت فناورانه در حوزه سلامت در استان کرمانشاه فعال است و ۵۰ نفر در این شرکت ها مشغول به کار هستند.

بهره برداری از طرح های سلامت پویش در چهار نقطه کشور

پنجمین آیین بهره برداری از طرح‌های سلامت پویش سراسری « ره سلامت» یکم شهریور ماه به صورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
در این آیین ۲۳ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی با مساحت ۲۶هزار و ۹۳۵ متر مربع و ۲۰۱ تخت با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال در شهرهای دزفول، آبادان، خرم آباد و کرمانشاه بهره برداری شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار