مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان :
جلال الدین سلیمی: ۲۷ هزار نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در سایت ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۲ هزار نفر آن پالایش شده و واجد شرایط هستند.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 26 September 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ،جلال الدین سلیمی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در استان‌های کردستان و خراسان رضوی با همکاری شهرداری شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، سازمان ثبت اسناد و املاک و بانک مسکن اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیشتر شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به تازگی شهر شده و سیمای شهری آن از بافت روستایی خارج نشده است، افزود: نبود اسناد مالکیت و به تبع آن عدم اخذ مجوز و پروانه ساخت باعث می‌شود بانک مسکن نتواند به رسالت اصلی خود مبنی بر صاحبخانه کردن افراد ساکن در این شهر‌ها عمل کند.
مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان یادآور شد: با اجرای پویش استانی چگونه خانه دار شویم هر کدام از ساکنین این شهر‌ها می‌توانند پس از اخذ سند مالکیت از تمام تسهیلات بانک مسکن برای ساخت و ساز و خرید واحد مسکونی بهره‌مند شوند.
سلیمی اضافه کرد: این پویش اکنون در شهرستان مریوان برای بهره مندی مردم شهر‌های کانی دینار و بویین آغاز شده و سعی می‌شود بزودی در تمام شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان اجرایی شود.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان اجرای طرح اقدام ملی را یکی از مهمترین رسالت‌های این بانک در راستای سیاست‌های دولت اعلام کرد و گفت: در این استان ۲۷ هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در سایت ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آنان ۲۲ هزار نفری که واجد شرایط هستند پالایش شده است.
وی اضافه کرد: تا کنون حساب بانکی برای ۲ هزار و ۹۳۰ نفر افتتاح شده که این افراد برای ادامه روند عملیات احداث طرح اقدام ملی سر جمع ۴۷۰ میلیارد ریال به حساب‌های مذکور واریز کرده‌اند.
سلیمی با بیان اینکه دهگلان پیشرو این طرح بوده به زودی عملیات احداث واحد‌های این شهرستان آغاز می‌شود گفت: کمبود اراضی ساخت مسکن از عمده چالش‌های پیش روی اجرای طرح اقدام ملی است.
مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان با بیان اینکه این استان از طرح مسکن حدود ۴۸ هزار واحد شامل ۱۲ هزار واحد روستایی و ۳۶ هزار واحد شهری سهم داشت افزود: تا کنون ۴۵ هزار و ۲۶۱ واحد قسط بندی شده و ۲ هزا و ۷۳۹ واحد نیز باقی مانده است.
سلیمی اضافه کرد: امسال در نظر داریم یک هزار و ۵۰۰ مورد از واحد‌های باقی مانده قسط بندی می‌شود و مشکلات یک هزار و ۲۳۹ نیزدر صورت همکاری متقاضیان و شرکت‌های تعاونی به راحتی قابل حل است.
وی اظهار داشت: ۲ طرح یک هزار و ۴۴۶ واحدی در سنندج و ۲۴۰ واحدی بانه به دلیل نداشتن متقاضی در طرح اقدام ملی ادغام می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار