کد خبر: ۹۰۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 26 September 2020

 

تهیه طرح چشم انداز ۲۰ ساله شهر آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: طرح محله بندی، برنامه ریزی راهبردی و چشم انداز ۲۰ ساله این شهر توسط مشاور در حال مطالعه است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دستورالعمل و شیوه نامه اجرا و مطالعه این طرح حدود یکسال قبل از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به تمامی شهرداری‌ها ابلاغ شد. و شهرداری‌ها موظف به اجرای این برنامه هستند.

وی عنوان کرد: شهرداری آستارا برای مطالعه طرح محله بندی و برنامه ریزی راهبردی با دانشگاه گیلان به عنوان مشاور قرارداد یکساله امضا کرده و این کارشناسان در قالب یک تیم کاری شهر را به ۳۵ قسمت تقسیم و مسائل، مشکلات، امکانات موجود، نیازهای اولیه و ضروری هر محله را بر اساس تعداد خانوار، میزان سن، جنس و جمعیت شناور مطالعه می‌کنند.

شهردار آستارا ادامه داد: بعد از اتمام کار مطالعاتی به وسیله مشاور، برنامه راهبردی ۲۰ ساله در قالب یک کتابچه در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

معیتی تصریح کرد: میزان اعتبارات طرح‌های آتی براساس برنامه‌های این کتابچه به شهرداری تخصیص خواهد یافت. و شهرداران آینده نیز طبق قانون موظفند بر اساس این کتابچه طرح‌های خود را در شهر اجرا کنند.

وی یادآور شد: چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای در این رابطه با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، کارشناسان فنی شهرداری آستارا و کارشناسان فنی دانشگاه گیلان برگزار شد و میزان پیشرفت مطالعه طرح و نحوه اجرای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار آستارا، خاطرشان کرد: قرارداد مطالعه طرح محله بندی و برنامه ریزی راهبردی شهر آستارا توسط مشاور در دی ماه سال جاری به پایان می‌رسد. و سپس اجرای آن توسط شهرداری آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار