در پی منع تعقیب ماموران پلیس انجام شد؛
شهرهای مختلف آمریکا از جمله «لوئیز ویل» شاهد اوج گیری دوباره مجدد اعتراضات ضد نژادپرستی در واکنش به فرمان منع تعقیبی است که برای سه پلیس قاتل صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ 26 September 2020

 

 

اوج گیری دوباره اعتراض ضدنژادپرستی در آمریکا

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، موج تازه‌ای از اعتراضات ضد نژاد پرستی شهرهای بزرگ آمریکا را فرا گرفته و ده‌ها هزار نفر در این شهرها در اعتراض به صدور قرار منع تعقیب برای سه افسر پلیس به خیابان‌ها آمده‌اند.

این سه نفر حدود ۶ ماه پیش یک زن جوان سیاه‌پوست به نام «نبریانا تیلور» را در خانه‌اش با شلیک دست کم پنج گلوله کشتند.

کشته شدن تیلور در همان زمان اعتراض‌های خیابانی زیادی به دنبال داشت و یکی از انگیزه‌های شکل گرفتن جنبشی در آمریکا و سایر نقاط دنیا شد که نام «جان سیاهان مهم است» را برای آن انتخاب کرده‌اند.

بیشترین حجم اعتراضات در شهر لوئیزویل گزارش شده است. در همین رابطه شهردار لوئیزویل اعلام کرد که از ساعت ۹ شب چهارشنبه به مدت ۷۲ ساعت در این شهر منع رفت و آمد برقرار خواهد شد اما این قوانین شامل معافیت‌هایی برای سر کار رفتن و خدمات پزشکی می‌باشد.

منع رفت و آمد در لوئیزویل در حالی برقرار می‌شود که دادستان کل کنتاکی با هیئت منصفه وارد شور شده تا تصمیم بگیرند که آیا باید علیه پلیسی که «برونو تیلر» جوان سیاه‌پوست آمریکایی را در ماه مارس (فروردین) به ضرب گلوله کشته بود، اعلام شکایت کنند یا نه؟

شهردار لوئیزویل از ترس تجمع معترضان و گسترش اعتراضات به نژادپرستی در شهر تصمیم گرفت تا در زمان اعلام حکم و تصمیم دادگاه، منع رفت و آمد در شهر برقرار کند.

اما در میان این اعتراضات پلیس آمریکا از زخمی شدن دو نیروی پلیس به ضرب گلوله در جریان اعتراض‌های ضد نژادپرستی در شهر لوئیزویل ایالت کنتاکی خبر داد.

پلیس اعلام کرده است که فرد مظنون به انجام این حمله، بازداشت شده است.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار