۸۶ هزار متر مربع از زمین‌های تملک شده در مجموعه ناژوان اصفهان برای احداث باغ‌های مختلف اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 24 September 2020
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اختصاص زمینی به وسعت ۲۶ هزار متر مربع در ناژوان برای ایجاد توتستان افزود: در کمیته عالی ناژوان مقرر شد در ۲۶ هزار مترمربع فضای توتستان انواع گونه‌های مرتبط از جمله توت سفید، توت سیاه، توت‌های مجنون و شاه توت کاشته شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد افزود: زمین دیگری به وسعت ۱۲ هزار مترمربع در ناژوان به کاشت انواع درختان هسته‌دار کمیاب اصفهان اختصاص یافته که در این زمین‌ها انواع درختان میوه هسته دار معتدله کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه باغ گیاهان دارویی نیز در ناژوان احداث خواهد شد، گفت: برای اجرای این طرح ۱۰ هزار مترمربع زمین در ناژوان پیش بینی شده است.
مرتضایی‌نژاد افزود: در گذشته باغ‌های مختلف زینتی مانند انواع گیاهان پیازی از جمله زیر گونه‌های مختلف زنبق، و اختر و همچنین باغ رز و باغ داوودی نیز در این مجموعه ایجاد شده است.

پارک جنگلی ناژوان بعد از زاینده رود، دومین میراث طبیعی اصفهان به شمار می‌رود، این پارک جنگلی ۱۲۰۰ هکتار وسعت دارد و در حاشیه شمالی و جنوبی رودخانه زاینده رود واقع شده است.
بوستان ناژوان با توسعه شهری، اراضی کشاورزی، باغ‌های دو سویه و نیز رودخانه زاینده رود احاطه شده است.
دسترسی به این پارک، از طریق بزرگراه شهید حبیب اللهی و خیابان الفت و عبور از پل زاینده رود، در مجاورت باغ پرندگان امکان پذیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار