ادامه دردسرهای برگزیت؛
وزیر امور اروپایی آلمان از انگلیس خواست تا لایحه «تعهدگریز» خود را که برای لندن امکان فرار از تعهدات برگزیتی فراهم می کند، کنار بگذارد.
کد خبر: ۹۰۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ 24 September 2020

 

 

آلمان به انگلیس هشدار داد: بازی را تمام کن

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،به نقل از یورونیوز، «میشائیل روت» وزیر امور اروپایی آلمان، از انگلیس خواست تا «لایحه تعهدگریز» این کشور که به گفته او مفاد توافق با این کشور بر سر خروج از اتحادیه اروپا را نقض می‌کند، کنار بگذارد.

روت با لحنی صریح‌تر از پیش بار دیگر خطاب به مقامات انگلیسی گفت: دوستان عزیز! لطفاً این بازی را تمام کنید، فرصت دستیابی به توافق تجاری رو به اتمام است، آنچه ما اکنون به آن نیازمندیم رویکردی منطقی و منصفانه برای دور جدید مذاکرات است و ما خود را کاملاً برای آن آماده کرده‌ایم.

برلین در حالی از لندن می‌خواهد به «این بازی پایان دهد» که زمان برای رسیدن به توافق میان اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر آینده روابط تجاری میان دو طرف بدون حصول پیشرفت‌های محسوس به سرعت در حال سپری شدن است.

روت که پیش از نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل با خبرنگاران گفتگو می‌کرد پس از طرح درخواست یاد شده گفت که از لایحه به جریان افتاده در لندن بسیار نگران است.

این طرح که قرار است در قالب لایحه‌ای برای اجرایی شدن جهت کنترل بازار داخلی در نهایت به تصویب نهایی مجلس عوام و سپس به تایید لردها در مجلس اعیان پارلمان برسد از دید وزیر امور اروپایی آلمان و نیز جمیع رهبران اروپایی ناقض مقررات و توافقنامه‌های بین‌المللی است.

لایحه بازنگری در برخی مفاد توافق برگزیت که موافقت اولیه نمایندگان پارلمان را دریافت کرده قرار است هفته آینده پیش از تایید لردها در مجلس عوام به تصویب نهایی برسد.

در صورت تایید این لایحه که مخالفان داخلی زیادی نیز در بریتانیا دارد مذاکرات تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا دستخوش هرج و مرج خواهد شد.

منبع:مهر

برچسب ها: آلمان ، انگلیس ، برگزیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار