مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 23 September 2020

حجت‌الاسلام علی لقمان پور  اظهار داشت: پاسداری از خون شهدا و احیای ارزش‌های دفاع مقدس، رسالت مهمی بر عهده نسل امروز است.

وی با اشاره به‌ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در قم افزود: یکی از برنامه‌های مهم حضور آزادگان، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان در سخنرانی‌ها و آئین بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز افتتاح می‌شود.

لقمان پور عنوان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از مصوبات سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم در سال 1389 است که در یک مجموعه 32 هکتاری در میدان مفید قم احداث‌شده است.

وی ادامه داد: این موزه شامل بخش‌های مختلف از جمله گالری، آمفی تئاتر، کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد در مساحتی حدود پنج هکتار است و 27 هکتار هم باغ موزه دارد که توسط شهرداری قم احداث‌شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌توانند با مراجعه به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اسناد در اختیار خود مانند عکس، فیلم، نامه، دست‌نوشته و امثال آن را برای حفظ و نگهداری به این موزه تحویل دهند.

لقمان پور خاطرنشان کرد: به منظور ثبت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس هم، استودیوی ویژه‌ای در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجادشده تا پس از ضبط تاریخ شفاهی از زبان مردم و به‌ویژه رزمندگان به کتاب تبدیل شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار