چه زیباست امید مریضی که به دستان شفا بخش پزشک ماهر و طبیب حاذق دخیل بسته و به انتظار جاری شدن رحمت الهی از سرِانگشتان اوست.
کد خبر: ۹۰۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱ 23 September 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خبرها آمده بود دکتر سید علی ملک حسینی معروف به پدر پیوند کبد استان توانسته است یک جایزه معتبر بین المللی پزشکی را به خود اختصاص دهد . در همین راستا استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی خطاب به وی نوشت :
سلام علیکم
جناب آقای استاد ملک حسینی
چه زیباست امید مریضی که به دستان شفا بخش پزشک ماهر و طبیب حاذق دخیل بسته و به انتظار جاری شدن رحمت الهی از سرِانگشتان اوست.
زیباتر از آن تبدیل زندگیِ تلخ و آمیخته با دردِ بیماران به آرامش و سکینه است که گویی اشارتی است از رحمت پیامبرانه که از نگاه بشارت بخش طبیب تجلی می یابد.
جناب دکتر ملک حسینی
موفقیت حضرت عالی در کسب جایزه ۲۰۲۰ انجمن جهانی پیوند اعضا که نشان از دانش وافر واندیشه والای آن عزیز است تبریک می گویم و از شفابخش بلند مرتبه اعتلای مقام و علو منزلتتان را مسئلت دارم.
 حسین کلانتری
استاندار کهگیلویه و بویراحمد
تمجید استاندار از موفقیت پدر پیوند کبد ایران
دکتر ملک حسینی موفق به کسب چه جایزه ای شد؟
کنگره بین المللی انجمن پیوند (TTS) جایزه ۲۰۲۰ recognition awards خود را به دکتر سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران اهدا کرد تا از فعالیت‌های شبانه‌روزی و موفقیت‌های برجسته این پزشک ایرانی تقدیر کند. این کنگره بین المللی هر ساله جایزه recognition awards را به افرادی که تأثیر عمده‌ای بر پیوند عضو در جهان داشته‌اند، اهدا می‌کند.
بیست و هشتمین کنگره بین المللی انجمن پیوند (TTS) از ۲۴ شهریورماه به مدت سه روز به طور مجازی در حال برگزاری است.
کنگره بین المللی انجمن پیوند، تنها انجمن جهانی در زمینه پیوند اعضا است که همه رشته‌های مرتبط به این موضوع را در برمی‌گیرد و فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاشتن دانش و دستاورد‌های جدید در زمینه اهدا و پیوند عضو است.
علاوه بر برگزاری سمپوزیوم ویژه «کووید ۱۹ و تأثیر آن بر پیوند»، ارائه ۲۵۰ سخنرانی، برگزاری همایش‌های پیشرفته و اجرای کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های این کنگره است.
سید علی ملک حسینی یکی از اساتید پیشکسوت و چهره‌های برجسته پیوند اعضا در جهان است که در سال ۱۳۲۸ در روستای کوچکی در استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شیراز، برای دوره پیوند کبد دانشگاه پیتزبورگ به ایالات متحده آمریکا عزیمت کرد.
دغدغه اصلی دکتر ملک حسینی از سی سال پیش که فعالیت خود را آغاز کرد، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیوند عضو از اهداکنندگان مرگ مغزی در ایران بوده است. هم اکنون وی بزرگترین مرکز پیوند عضو جهان را به نام ابن سینا در شیراز اداره می‌کند که با حمایت بی نظیر خیرین تاسیس شده است.
بیش از ۹۶ درصد از پیوند‌های کلیه بیمارستان بوعلی سینا شیراز از اهداکنندگان مرگ مغزی است که این رقم در جهان کم سابقه است. همچنین این مرکز با انجام ۶۳۸ پیوند کبد، که ۹۳ درصد آن از اهدا کنندگان مرگ مغزی بود، در سال ۲۰۱۷ رکورد جهانی جدیدی ثبت کرد.
آموزش جراحان پیوند دیگر کشور‌ها به ویژه انجمن پیوند اعضا در خاورمیانه، تاسیس ۱۲ مرکز پیوند در ایران و سایر کشور‌ها و انتشار صد‌ها مقاله در مجلات بین المللی از دیگر دستاورد‌های مرکز تحت مدیریت دکتر ملک حسینی بوده است.
در طی سال‌های گذشته از تلا‌ش‌های دکتر ملک حسینی با چندین جایزه ملی و بین المللی قدردانی شده است. در ژانویه ۲۰۲۰ نیز به وی جایزه همکار افتخاری کالج جراحان آمریکا اعطا شد.
چشم انداز دکتر ملک حسینی گسترش مرکز پیوند در شیراز به یک دانشگاه معتبر بین المللی در ۱۰ سال آینده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار