معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال، احتمال وقوع سیل در استان مازندران وجود دارد، دستگاه های خدمت رسان نباید در موقع بحران غافلگیر شوند.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ 22 September 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران،مهدی رازجویان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهارکرد: عزیزان بسیاری در ۸ سال جنگ تحمیلی و در دفاع از خاک وطن و مردم به شهادت رسیدند، بنابراین عملکرد مسئولین باید به‌گونه‌ای باشد که رضایت شهدا را در پی‌ داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال، احتمال وقوع سیل در استان مازندران وجود دارد، یادآورشد: از تجربیات سیل اسفند ۹۷ و ۹۸ باید برای کاهش وقوع خسارات سیل احتمالی در استان استفاده شود.

رازجویان با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد از منازل آسیب دیده سیل‌های اخیر در مازندران احداث، بازسازی و تحویل داده شد، تصریح کرد: لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها می‌تواند باعث کاهش خسارات سیل در مناطق مسکونی گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها با جدی گرفتن هشدارهای سازمان هواشناسی می‌توانند با برنامه‌ریزی بهتری با حوادث بحرانی مقابله کنند،یادآورشد:در مواقع بحرانی همکاری تمام دستگاه‌ها با یکدیگر ضروری است، کم‌کاری هیچ دستگاهی در مواقع بحرانی پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به وقوع سیل سال گذشته در شهرستان سیمرغ، افزود: مهم ترین پروژه آسیب‌دیده در این شهرستان، پل برجی‌خیل بوده که به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا دو ماه دیگر پل جایگزین به بهره‌برداری خواهد رسید.

رازجویان تصریح کرد: وقوع سیل در دو سال اخیر آسیب جدی به بعضی راه‌های روستایی و زیرساخت‌های مازندران رساند که بلافاصله ترمیم و بهسازی آنها در دستور کار قرار گرفت و اقدامات اساسی انجام شد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت حفظ جان مردم در روستاهایی که احتمال وقوع رانش در آنجا وجود دارد،افزود: پیش‌بینی و پیش‌گیری از حادثه می‌تواند تلفات جانی را به حداقل برساند.

رازجویان تاکید کرد: در فصل سرما و یخبندان استقرار ماشین‌آلات و تجهیزات سازمان راهداری جهت بازگشایی سریع جاده‌ها و راه‌های روستایی ضروری است.

معاون استاندار مازندران بر تسریع عملیات اجرایی دیوارسازی حریم رودخانه‌ها و ترمیم پل‌ها، جهت کاهش خسارات سیل تاکید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار