رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: درسال جهش تولید ۴۰۰ دستگاه کامیون و کامیونت در قم تولید و به بازار عرضه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 21 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۰ درصد برنامه تولید این محصولات در استان محقق و به بازار عرضه ‌شده‌است.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با دارا بودن امکانات زیرساختی مناسب، بهترین شرایط را برای استقرار صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن دارد.  

وی ادامه داد: صنعت خودروسازی یکی از حوزه‌های مهم موردتوجه برای پذیریش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قم است که حمایت همه‌جانبه مسئولان استان را درپی دارد.

سیجانی گفت:‌ وجود واحدهای متعدد قطعه‌سازی، یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای استقرار صنایع خودروسازی است که این مهم در قم موجود است و سرمایه‌گذاران می‌توانند از این ظرفیت برای تامین زنجیره تولید خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: همچنین شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم به راه‌های اصلی تبادل کالا و مهمترین بازارهای مصرف کشور متصل است و سرمایه‌گذاران در صنعت خودروسازی می‌توانند تولیدات خود را به‌سرعت به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه کنند.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار