رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: در کنار رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به دنبال راهکارهایی برای اجرای برنامه‌های اربعین حسینی (ع) باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 21 September 2020

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و ان‌شاءالله تلاش کنیم حقایق دفاع مقدس را با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و فضای حقیقی بیش از پیش تبیین کنیم.

 

وی تصریح کرد: در آستانه ایام اربعین حسینی قرار داریم و بخاطر محدودیت‌هایی که به وجود آمده است نمی‌توانیم رسالت‌های خود را همانند سال‌های گذشته انجام دهیم لذا لازم است تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی اجازه ندهیم چراغ برنامه‌های اباعبدالله الحسین(ع) خاموش بماند.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم و واجب دینی است اما در کنار رعایت تمام پروتکل‌ها می‌باید به دنبال راهکارهایی برای روشن نگه داشتن آرمان‌های حسینی(ع) باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید شناخت دقیقی از فضای مجازی پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب توجه بسیار ویژه‌ای بر روی فضای مجازی دارند و همانطور که بر ظرفیت‌های آن تأکید دارند، آسیب‌های آن را نیز بیشتر از جنگ نظامی معرفی می‌کنند.

 

 

وی افزود: کسانی که در جنگ نظامی کشته شده‌اند، شهید محسوب می‌شوند اما کسانی که در فضای مجازی دچار آسیب می‌شوند به نابودی معنوی و فرهنگی کشیده می‌شوند و آثار سوء این موضوع نه تنها فرد را به انحطاط می‌کشاند بلکه جامعه را نیز با بحران مواجه می‌کند.

 

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه فضای مجازی همه‌اش فرصت است و تهدید نیز در کنار آن وجود دارد، اذعان کرد: این ظلم به فضای مجازی است که بگوییم فرصت‌های آن با تهدیدها برابری می‌کند چرا که باید بگوییم فضای مجازی همه‌اش فرصت است و تهدید نیز در کنار این فرصت بی‌نظیر وجود دارد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی با ذکر مثالی به تشریح بیشتر فضای مجازی پرداخت و گفت: صنعت حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای فرصت‌های بسیار زیادی را برای تسهیل زندگی مردم و خدمت به جامعه فراهم کرده است و اگرچه تهدیدهایی نیز در این صنعت دیده می‌شود اما قابل قیاس با خدمات و فرصت‌های آن نیست و فضای مجازی نیز همین گونه است.

 

وی با اشاره به محتوای بسیار اثرگذار و ارزنده جهان اسلام که قابل عرضه در فضای مجازی است، اظهار کرد: هیچ ملتی به اندازه ملت اسلام نباید از وجود فضای مجازی خوشحال باشد چرا که ما ظرفیت و محتوای بی نظیر و بی بدیلی برای عرضه به تمام ملت‌های دنیا داریم که سایر ملت‌ها از آن بی بهره‌اند.

 

 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه طبق آمارهای ارائه شده بیش از نیمی از مردم جهان مخاطب فضای مجازی هستند، تصریح کرد: باید با جدیت پای کار استفاده از فضای مجازی باشیم و همه‌ی آن را فرصت تلقی کرده و برای آن برنامه داشته باشیم و بدانیم اگر محتوای دینی و قرآنی ما به جهانیان منتقل شود، حقایق دینی و الهی را خواهند پذیرفت و لازم است این ارتباط بین محتوای موجود در جهان اسلام از طریق فضای مجازی با ملت‌های جهان ایجاد شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید بدانیم در کنار فرهنگ قرآنی و دینی که تلاش می‌کند تا انسان را هدایت کرده و به جایگاه کریمانه برساند، فرهنگی وجود دارد که به دنبال انحطاط جوامع با استفاده از ابزارهای لهو و لعب است و ان‌شاءالله تلاش کنیم با ظرفیت‌های موجود اجازه تحقق این هدف شیطانی را ندهیم.

 

وی تأکید کرد: امیدواریم در استفاده از فضای مجازی شاهد روش های صحیح و اثرگذار باشیم و بدانیم که در این میدان ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی و جهت‌دهی درست در این جنگ با قدرت پیروز میدان باشیم.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار