فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت:بیش از ۲ هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در این استان برگزار می شود که بیشتر آنها بصورت مجازی و در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ 20 September 2020

سردارمجتبی فداء روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برپایی رزمایش مومنانه و رسیدگی به محرومان با عنوان رزق شهدا و توزیع ۲۳ هزار بسته نوشت افزار برای دانش آموزان به تعداد شهدای استان، اختصاص یک هفته به هر شهرستان برای معرفی شهرستان در دفاع مقدس و چهل سالگی آن از مهمترین برنامه ها در اصفهان است.

وی ادامه داد: اختصاص یک هفته به اقشار مختلف بسیج برای معرفی نقش اقشار در دفاع مقدس، برنامه ریزی برای روایت مجازی با حضور یک گروه در مناطق مختلف عملیاتی بویژه غرب کشور و کردستان و انتشار در فضای مجازی، بازسازی های عملیات‌های دفاع مقدس در شهرستان‌های نجف آباد و آران و بیدگل، صبحگاه بزرگ کارگران ذوب آهن در این مجموعه عظیم صنعتی، برنامه‌هایی با عنوان از جبهه دیروز تا جبهه امروز بمنظور تجلیل از فداکاری کادر درمانی و رزمندگان و پزشکان دفاع مقدس و  ۱۰ شب ۱۰ روایت عاشورایی در فضای مجازی از دیگر برنامه های این هفته است.

به گفته وی برگزاری یادواره‌های مجازی در فضای دانشگاهها با عنوان دفاع مقدس استمراری، برنامه ریزی برای حضور رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در مدارس و مساجد بهنگام حضور نمازگزاران و دانش آموزان و بیان خاطرات، راه اندازی کاروان سیار و برگزاری و اجرای گروه‌های سرود در میادین اصلی شهرها و نمایش خیابانی در محله ها و یکصد نقطه استان، برگزاری مسابقات متناسب با مخاطبان مختلف با رویکرد ایثار و دفاع مقدس در فضای مجازی، نمایشگاه دفاع مقدس در ۴۰۰ نقطه مساجد و پایگاه‌های بسیج ، برنامه بازماندگان عشق در ۳۰ نقطه استان بمنظور تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان در استان، برگزاری ۱۵۰ یادواره شهدا و شب‌های خاطره در فضای باز مساجد و محله ها، تجلیل از خانواده‌های شهدای سلامت توسط بسیجیان، عطرافشانی و غبار روبی تربت‌های مطهر شهدا در ۵۰ نقطه با حضور بسیجیان و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان درب منازل با ذکر خاطره باعنوان ضیافت عشق، اجرای میز خدمت با حضور مسوولان توسط بسیج کارمندی، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و رونمایی از کتاب صوتی تپه برهانی، مربوط به شهید حاج حسین برهانی در عملیات والفجر ۲ در سال ۶۲ انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: اهدای جهیزیه با نام و یاد شهدا در تعدادی از شهرستانها، اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم با نام شهدا و بهره برداری از اقدامات جاری همچون بهره برداری از ۱۰ رشته قنات لایروبی شده در شهرستانها و افتتاح کارگاههای اقتصاد مقاومتی بمناسبت هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین رونمایی از تندیس شهید زینب کمایی و یادواره شهدای شهدای شاهین شهر و میمه و توجه به امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حجاب و ارزش های اسلامی روز چهارشنبه با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج کشور در شهرستان شاهین شهر برگزار خواهد شد.

سردار فدا گفت: امروز جوانان این مرز و بوم با الگو قرار دادن شهدا و رزمندان هشت سال دفاع مقدس و اسوه‌های ماندگار دفاع مقدس و سید الشهدای دفاع مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رده‌های مختلف بسیج، سپاه و نیروهای مسلح آماده جانفشانی و دفاع از سرحدات نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه ابعاد هستند و خواهند بود.

وی ادامه داد: در راستای خدمت رسانی و کمک به مردم نیازمند استان و جهش تولید کارگاههای مختلفی با تاسی از فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی و مشارکت همه جانبه مردم در نقاط مختلف استان شکل گرفته که نزدیک به ۵۰۰ کارگاه دوخت ماسک، گان و تهیه مواد ضد عفونی کننده در استان فعال و بکار گیری شده که سه هزار نفر از مردم استان در این کارگاهها مشغول به فعالیت و اقدامات جهادی هستند.

سردار فدا با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان خاطرنشان کرد: همچنین ۷۰ هزار بسته معیشتی همزمان با دهه ولایت در شهرستانهای استان توزیع شد و طرح ولایت با رمز یا زهرا (س) به صورت بن معیشتی به مبلغ هفت میلیارد تومان در استان توزیع شد.

وی گفت: یک میلیون پرس غذای گرم با عنوان اطعام علوی در ایام عید علوی و توزیع هفتاد هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در ابتدای دهه اول محرم با عنوان طرح محرم در استان انجام شده است.

به گفته وی اهدای بیش از ۴۰۰ سری جهیزیه در طرح مهر کریمانه همزمان با روز اول ذی الحجه با حضور رییس سازمان بسیج انجام شد و ۳۰ هزار بسته کیف و نوشت افزار  در طرح شهید حسین فهمیده، بین دانش آموزان نیازمند استان  و توزیع اسباب بازی بین کودکان نیازمند در طرح حضرت رقیه انجام شده است .

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اضافه کرد: ۳ هزار و ۲۲۰ فقره وام و تسهیلات پنج میلیونی به مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا اهدا شده است .

وی ادامه داد: در شرایطی که امروز از همه طرف آماج تهدیدات و حملات تمام عیار دشمن قرار داریم و دشمنان ما آرایش جنگی کاملی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و جنگ روانی و ترکیبی را علیه کشور ما به راه انداخته اند،  ضرورت دارد که الگوی دفاع مقدس سرمشق ما قرار بگیرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان افزود: چارچوبه و استخوان بندی نظام سیاسی کشور ما در ابتدای جنگ شکل نگرفته بود و نیروهای مسلح از آمادگی کامل برخوردار نبودند و تحریم‌های کشورهای اروپایی و غربی و اوج حملات و درگیری‌ها و ترورهای مختلف در کشور ما قرار داشت، مورد حمله و هجوم نیروی بعث عراق قرار گرفتیم.

به گفته وی جمهوری اسلامی به پرتو دفاع مقدس در ابعاد و مراحل مختلف توانست برگ زرین و درخشان دیگری را در طول انقلاب اسلامی، به افتخارات خود بیافزاید .

سردار فدا گفت: تربیت نسل جوانی که با پیروی از رهنمودهای حضرت امام (ره) در پشتیبانی و حضور در جبهه‌های دفاع از انقلاب و نظام، آماده جانفشانی بودند این امکان را فراهم کرد که نسل جوان را در ابعاد مختلف بکار گیری کنیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های نهفته در داخل کشورمان وجود داشت که به برکت هشت سال دفاع مقدس توانستیم این ظرفیت‌ها را شناسایی و به خوبی از آنها بهره برداری کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت بازدارندگی دفاعی در پرتو دفاع مقدس در منطقه و کشورمان ایجاد شد و امروز ایران اسلامی به سطحی از توان و قدرت بازدارنگی رسیده که امکان هرگونه تهدیدی را از این نظام سلب کرده است.

وی با بیان اینکه عملکرد ما در دفاع مقدس نقطه اطمینان بخشی برای اداره کشور در شرایط کنونی است تصریح کرد: کشوری که بواسطه شرایط پسا کرونا درگیر برخی مسائل و مشکلات اقتصادی ومعیشتی مردم است، با استفاده از فرهنگ و ظرفیت‌های دفاع مقدس و مدیریت‌های جهادی و انقلابی و ایثارگرانه ما را در اداره هر چه بهتر کشور کمک و یاری می کند.

سردار فدا بیان کرد: باید تشکیل هسته‌های نامتقارن را در راستای این فرهنگ در دستور کار خودمان قرار هیم و به جوانان اعتماد کنیم و از ظرفیت جوانان در اداره مدیریت کشور به خوبی استفاده کنیم و بر اساس چشم انداز آینده که رهبر معظم انقلاب فرمودند تشکیل دولت جوان حزب اللهی را در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه باید راهبرد مقاومت فعال را همانند چهل سال گذشته انقلاب در دستور کار خودمان قرار دهیم اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که تکیه به غرب و سازمان های بین المللی و نشستن پای میز مذاکره، دردی از دردهای کشور ما را درمان نخواهد کرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان افزود: تجربه سالهای گذشته نشان داده که آمریکایی‌ها،  غربی‌ها و کشورهای اروپایی قابل اعتماد نیستند و فرهنگ و ایثار و مقاومت هشت سال دفاع مقدس به ما می آموزد که مقاومت فعال و ایستادگی و حضور در صحنه در مقابل زیادی خواهی های آمریکای جهانخوار و قلدر و کشورهای هم پیمان با او بواسطه مقاومت فعال نمی‌توانند اقدام و حرکتی علیه جمهوری اسلامی انجام دهند.

وی گفت: بمناسبت ۳۱ شهریورماه و شروع چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیاز داریم که ظرفیت‌ها، خاطرات و گنجینه‌های چهل سال گذشته و بویژه هشت سال دفاع مقدس را بازخوانی کنیم و به نسل جوان و کنونی جامعه انتقال دهیم.

سردار فدا با بیان اینکه امروز در شرایط بهتری از زمان جنگ و هشت سال دفاع مقدس قرار داریم گفت:در آن زمان با کمترین امکانات با تحریم‌های همه جانبه و مشکلاتی که برای صدور نفت و فروش نفت مواجه بودیم توانستیم با ایمان، اعتقاد و ایثار جوانان این مرز و بوم برگ‌های زرین و درخشانی را در عملیات‌های مختلف توسط یگان‌های نیروهای مسلح و بویژه لشکرهای مقدس امام حسین(ع)، لشکر هشت نجف اشرف، گروههای مهندسی و توپخانه در مناطق عملیاتی رقم بزنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار