مدير عامل شركت گاز استان كردستان:
فعله گری:جهت ارائه خدمات مستمر و همیشگی به مشترکین مقاوم سازی و آماده بودن نقش بسزایی را اجرا می کنند.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 20 September 2020
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری مدیر عامل در مورد آماده بودن تاسیسات و تجهیزات شرکت‌های گاز استانی بیان داشت: سیستم گازرسانی در مناطق شهری و روستایی استان کردستان به علت کوهستانی بودن دارای ویژگی خاصی است و نیاز است فشار گاز در خطوط انشعاب تا درب پشت منازل مسکونی مشترکین از فشار مناسب برخوردار باشد و لذا از این نظر، اقدامات مقابله با حوادث و بخصوص زلزله در شهر‌های این استان نیازمند یک راه حل اساسی می‌باشد.
وی افزود: برای مقابله با شرایط حساس برنامه ریزی مدونی با استفاده از نرم افزار GIS برای شناسایی وضعیت گسلها، شبکه توزیع و تغذیه، شیر‌های دفنی صورت گرفته که در نهایت روش‌هایی جهت تقویت شبکه گازرسانی و پیشگیری از خطرات ناشی از زلزله و حوادث طبیعی با استفاده از متد‌های پیشرفته تکنولوژی اطلاعات و محاسبات بدست آید.
مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: شرکت گاز این استان با ایمن‌سازی شبکه توزیع گاز، مقاوم‌سازی ساختمان‌های اداریِ قدیمی و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز مشترکین را در برابر حوادث و بحران‌های ناشی از حوادث طبیعی مثل زلزله، رانش زمین و ... بیمه می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: شرکت گاز استان استان کردستان یکی از ادارات پیشگام در زمینه ارائه خدمات مستمر و ایمن توزیع گاز طبیعی است و به منظور افزایش تاب‌آوری تاسیسات گازرسانی، این شرکت، ایمن‌سازی شبکه توزیع و ایستگاه‌های تقلیل‌فشار گاز، مقاوم‌سازی و بازسازی تاسیسات در مقابل زلزله، مقاوم‌سازی علمک‌ها و اجرای سیستم تخلیه اضطراری گاز و نیز بهبود و کاهش هدررفت گاز طبیعی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: این شرکت با ایجاد کمیته مقاوم سازی و تخصیص اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریالی در سال گذشته اقدام به اجرای طرح‌های مختلف شامل؛ احداث ایستگاه دوم CGS سنندج برای تقویت شبکه‌های گازرسانی مرکز استان، پیگیری جابه جایی ۵ کیلومتر خط انتقال ۲۰ اینچ فلزی مسیر کامیاران – پالنگان، نصب شیر LBV (قطع کن خودکار جریان گاز در هنگام رانش زمین و زلزله) در شهر سروآباد، ایجاد دیوار حائل در مسیر خط انتقال ۲۰ اینچ فلزی مسیر شهر‌های سروآباد بطرف مریوان صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه سخنانش اضافه کرد: مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی شبکه گاز و جمع‌آوری شیر‌های پیاده‌رو و دسته بلند کردن شیر‌های حوضچه‌ای از دیگر اقدامات شرکت گاز استان کردستان برای تاب آوری تاسیسات و تجهیزات می‌باشد.
فعله گری در پایان اظهاراتش اهداف شرکت گاز استان کردستان برای سال ۱۳۹۹ را این گونه تشریح کرد: پیگیری جابه جای ۵ کیلومتر از خط انتقال فلزی مسیر سروآباد به مریوان که در مسیر رانش زمین قرار دارد، مقاوم سازی ۲ ابنیه و ۲ ایستگاه TBS، مقاوم سازی ۲ ساختمان اداری در شهرستان سنندج برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشترکین، احداث ایستگاه دوم CGS شهرستان سقز با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب، تقویت ایستگاه CGS روستای ریخلان مریوان از ۱۰ هزار متر مکعب به ۲۰ هزار متر مکعب و تغییر ظرفیت ایستگاه CGS شهرستان دیواندره از ۲۰ هزار به ۳۰ هزار متر مکعبی از دیگر اقدامات ارزنده این شرکت برای ماندگاری خدمات در استان کردستان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار