رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: توئیت آشنا درباره مصاحبه احمدی‌نژاد با رادیو فردا / حاجی‌زاده: بدون چشم‌داشت از صنعت خودرو حمایت می‌کنیم / کنایه ربیعی به مکانیسم ماشه داخلی‌ها و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند
کد خبر: ۹۰۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ 19 September 2020

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
گوشی ایرانی نیامده حاشیه ساز شد!
 
گوشی ساخت داخل هنوز نیامده حاشیه ساز شده است. ماجرا از آنجایی آغاز شده که یکی از کاربران توئیتر اقدام به افشای مشخصات یک گوشی هوشمند کرد که به زودی عرضه خواهد شد. اما اصل ماجرا از چه قرار است؟

این کاربر روز گذشته در حساب توئیتر خود گفت:“تا به حال همش خبر درز اطلاعات و عکس گوشی‌های اونور آبی رو مینوشتیم؛ حالا میخوام عکس و مشخصات یکی از دو مدل موبایلی که به زودی عرضه میشه رو برای اولین بار منتشر کنم. ”با استناد به اطلاعات او، این گوشی دارای پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک، ۴ گیگابایت رم، نمایشگر ۶.۳ اینچی FHD+ف باتری ۶۳۵۰ میلی آمپرساعتی، اندروید ۹، دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی و NFC است.او در رابطه با گوشی دوم شرکت ایرانی اعلام کرد که این دستگاه مجهز به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی، دوربین سه گانه با سنسور‌های ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتزی مدیاتک، باتری ۳۵۰۰ میلی آمپرساعتی، شارژر معکوس و اندروید ۱۰ است.

کاربران ایرانی توئیتر تنها به چند ساعت زمان نیاز داشتند تا کشف کنند که گوشی جدید ایرانی که قرار است راهی بازار شود، متعلق به چه برندی است. کاربری با انتشار عکسی از صفحه شرکت Ulefone، اعلام کرد که گوشی بومی، در واقع همان Power ۶ است که توسط این شرکت چینی تولید شده. نکته عجیب ماجرا در انتشار عکس “نسخه ایرانی” این بود که برچسبی بر روی برند گوشی قرار گرفته بود. از دید کاربران مراحل تولید گوشی ساخت ایرانی هنوز به حذف برند قبلی و جایگزینی برند جدید بر روی آن نرسیده بود.آنچه که در این ماجرا محرز است، اینست که در رونمایی از گوشی ایرانی شتاب زده عمل شده و به نظر می‌رسد این گوشی هنوز به صورت کامل بومی سازی نشده است. انتشار تصاویری نصفه و نیمه و یا صرفا تغییر نام داده شده برند، روش صحیحی برای رونمایی از یک گوشی ایرانی به نظر نمی‌رسد.از شواهد اینگونه برمی‌آید که گوشی ایرانی تنها یک نسخه ری‌برند شده از یک برند گمنام چینی است. اما سوال اینجاست که آیا ما واقعا به ساخت (عرضه) چنین محصولی نیاز داریم؟ عدم وجود شفافیت در این فرایند، طبیعتاً بازخورد خوبی از سمت کاربران ایرانی به همراه نخواهد داشت. از طرف دیگر، بحث هزینه‌ای که برای انجام کل این عملیات می‌شود نیز مطرح است.
 
توئیت آشنا درباره مصاحبه احمدی‌نژاد با رادیو فردا

مشاور رئیس جمهور به مصاحبه جنجالی احمدی نژاد واکنش نشان داد.حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر به مصاحبه احمدی نژاد با رادیو فردا واکنش نشان داد و نوشت: «رادیو فردا رسانه نیست. سامانه عملیات روانی است.»
 
کنایه‌های شیرزاد به بادامچیان

«اسدالله بادامچیان»، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت سیاسی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: اصلاح‌طلبان برخلاف مواضع خود پس از انتخابات مجلس یازدهم که بیشتر در مورد عدم حضور در انتخابات ۱۴۰۰ سخن می‌گفتند، فعالیت‌های خود را تجدید کرده‌اند. اینکه آنها در صحنه اجتماع فعال باشند به نفع آنهاست زیرا عدم حضورشان در انتخابات ۱۴۰۰ مهر پایانی بر آنها خواهد بود. اصلاح‌طلبان، اصلاح را از خود شروع کنند و اگر تحولی در خود پدید نیاورند جز رفتن به موزه تاریخ راه دیگری ندارند.«احمد شیرزاد»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در واکنش به صحبت‌های اخیر دبیرکل حزب موتلفه اسلامی مبنی بر اینکه «اصلاح‌طلبان جز رفتن به موزه تاریخ راه دیگری ندارند» به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: تاجایی که خاطرم هست، بادامچیان چندین‌بار این گوهرباری‌ها را داشته است. بعد از روی کار آمدن احمدی‌نژاد بسیاری این صحبت را کردند، از میان دوستان موتلفه‌ای لحن بادامچیان بسیار غرورآمیز است و زمینه‌ای از نخوت در کلام او دیده می‌شود که مورد پسند نیست.

این چهره اصلاح‌طلب افزود: مگر می‌توانیم بگوئیم اصول‌گرایان را باید در موزه تاریخ پیدا کرد؟! اصولگرایی مشی و مرامی است که در کشور وجود دارد که دهه‌های متمادی هم وجود خواهد داشت، اصلاح‌طلبی هم به همین صورت است و نمی‌توان چنین صحبت‌هایی را در مورد آن گفت. گفتن به موزه پیوستن یک جریان سیاسی، حاکی‌ از غیرسیاسی بودن و تحلیل‌گر نبودن آن شخص است.شیرزاد در پاسخ به اینکه اصلاح‌طلبی قابل حذف شدن است؟ تصریح کرد: در واقع تفکر اصلاح‌طلبی نیمی از اردوگاه اصول‌گرایی را از آن خود کرد. به عنوان مثال قبل از دوم خرداد هاشمی رفسنجانی، روحانی و ناطق نوری از ستون‌های جریان اصولگرایی تلقی می‌شدند، این افراد عضو جامعه روحانیت مبارز تهران بودند که بعد از انشعاب روحانیون در همان جریان باقی ماندند و تا مدت‌ها به جای جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، جریان روحانیت مبارز و روحانیون مبازر گفته می‌شد.
 
احضار یک خبرنگار به دادسرا؛ بذرپاش شکایتش را پس نگرفت؟

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات کشور، اخیرا مدعی‌شد بابت "آزادی بیان" شکایت‌اش از چهار خبرنگار را پس گرفته، اما یکی‌از آن خبرنگارها، می‌گوید امروز بابت همان شکایت به دادسرا رفته و بذرپاش شکایت‌اش را پس نگرفته! است.
 
گوشی ایرانی نیامده حاشیه ساز شد! / احضار یک خبرنگار به دادسرا؛ بذرپاش شکایتش را پس نگرفت؟ / رئوفیان: پایداری شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد
 
 
رئوفیان: پایداری شانسی در انتخابات 1400 ندارد

ابوالقاسم رئوفیان، دبیر کل حزب ایران‌زمین در گفت‌وگویی با «آزادی» به شیو‌ه‌ای که پایداری در پیش گرفته است، واکنش نشان داد و گفت: «با توجه به سیاست‌هایی که پایداری در دوره‌های قبلی انتخابات اعلام کرد و بر مبنای همان هم برنامه‌ریزی و عمل کرد، به نظر می‌رسد که باز هم مانعی در جهت وحدت خواهد بود. چراکه عدم وحدت و عدم انسجام فکری متاثر از همین اصرار بر برخی شاخص‌ها و معیارها است. توجه داشته باشید که وحدت ابزار و لوازمی دارد که یکی از آن موارد وحدت نظری است. مادام که این وحدت نظری و انسجام فکری صورت نگیرد، طبیعی است که در رفتار و اقدامات انتخاباتی هم دچار تشتت باشیم».

وی افزود: «اگرچه معیارها و شاخص هاهمه‌ی بحث ما درانتخابات نیست اما مهمترین و زیربنایی‌ترین بخش ازیک انتخابات است که وحدت روی آن مقدمه وحدت درمراحل بعدی ازجمله رسیدن به اجماع روی نامزد انتخاباتی است. لذا وقتی گفته می‌شود ما معیارهای خودمان را داریم و برآن اساس نامزد انتخاب می‌کنیم و دنبال وحدت هم هستیم این یک تناقض آشکار و یک رفتار پارادوکسیکال است.«نایب رئیس اول جبهه پبشرفت رفاه وعدالت با تاکید براینکه « این رویکرد پایدار نشان می‌دهد آش همان آش است و کاسه همان کاسه» گفت: « به اعتقاد من اگر طیف‌های دیگر اصولگرا بخواهند اصرار کرده و زمانی را صرف وحدت با این طیف کنند نهایتا همان نتیجه‌ای به دست می‌آید که در انتخابات مجلس رخ داد. در واقع پایداری عرض خود می‌برد و زحمت ما می‌دارد».

وی در پاسخ به این پرسش که جبهه پایداری در صورت ورود مستقل به انتخابات 1400 چقدر شانس پیروزی دارد؟ گفت: « پایداری‌ها با این رویه تیرخلاص را به خود خواهند زد و اگر سایر طیف‌های اصولگرا حواس جمع حرکت نکنند، تتمه آبروی خود را بر باد خواهند داد و نظام هم بیش ازاین آسیب خواهد دید که درانتخابات98 مجلس تا حدی شاهد چنین نتیجه‌ای بودیم ودیدیم چند درصد از کسانی که حق رای داشتند پای صندوق آمدند. ما مشارکت 42 درصدی داشتیم که نسبت به انتخابات‌های قبلی حداقل 12 درصد ریزش داشت. در انتخابات آتی نیز با این رویه‌ها، تکرار همان بازی را شاهد خواهیم بود. پایداری با این رویه خواهد دید که چه جایگاهی دارد».
 
دفاعیات سعید مرتضوی در دادگاه رد شد

میرمجید طاهری، وکیل عبدالحسین روح‌الامینی و زهره حقیقی، از رد دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده بازداشتگاه کهریزک خبر داد.وی گفت: اسفند ماه پارسال شعبه اول دیوان عالی کشور با استناد به ماده 474 با درخواست سعید مرتضوی برای اعاده دادرسی موافقت کرد و به شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

طاهری با بیان اینکه اعاده دادرسی برای قسمتی از رأی انجام شد که در خصوص بازداشت غیرقانونی صادر شده بود، ادامه داد: جلسه دادگاه روز 21 مرداد برگزار و سعید مرتضوی و وکیل وی لوایح دفاعیه خود را ارائه دادند.وی افزود: طبق اعلام دادگاه، دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده موسوم به پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک از سوی قضات شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران با نظر اکثریت قضات رد شده که ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.
 
حاجی‌زاده: بدون چشم‌داشت از صنعت خودرو حمایت می‌کنیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه نیروهای مسلح امروز وظیفه خود را کمک و حمایت ازتوسعه صنایع داخلی از جمله صنعت خودرو می‌دانند، گفت: بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و تنها با هدف اعتلای کشور در این عرصه حضور خواهیم یافت.سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بازدید از خطوط تولید و مراکز تحقیقاتی و نوآوری سایپا با بیان اینکه امروز در یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه با دشمن قرار داریم، اظهار داشت: تلاش متخصصان فعال در صنعت خودرو به‌ عنوان فرماندهان اصلی این نبرد، برای خودکفایی آینده کشور مهم و اثرگذار است.

وی افزود: خوشبختانه با روحیه‌ای که در زمینه بومی‌سازی قطعات، طراحی محصولات جدید با تکیه بر توان داخلی و نوآوری در گروه خودروسازی سایپا قابل مشاهده است، شکست دشمن را در دستیابی به اهداف خود رقم خواهیم زد.سردار حاجی زاده با بیان این‌که شکست دشمن در زمینه تحریم صنعت خودرو با سرمایه‌گذاری و توجه به بومی‌سازی قطعات رقم خواهد خورد، ادامه داد: صنعت خودرو خاکریز امروز کشور در نبرد اقتصادی است و با اقداماتی که در دست اجرا است، دشمن در این عرصه ناامید خواهد شد.فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: ما در نیروهای مسلح، صنایع دفاع و بسیج، وظیفه امروز خود را کمک و حمایت از توسعه صنایع داخلی دانسته و بدون هیچگونه چشم‌داشت و تنها با هدف اعتلای کشور، در این عرصه حضور خواهیم داشت.
 
ابتلای ۳۰ نماینده مجلس به کرونا

از ابتدای اسفندماه سال گذشته و تنها یک روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم به صورت رسمی اعلام شد که ویروس کرونا وارد کشور شده است. در این بین تنها مردم، قربانی این ویروس نبودند بلکه برخی مقامات کشورمان هم با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. از مقامات مبتلا می‌توان به نمایندگان مجلس اشاره کرد که تعداد مبتلایان در بین آنها، این روز‌ها به نحو چشمگیری افزایش یافته است به صورتی که طی هفته‌های اخیر چندین نماینده مجلس به ویروس کرونا مبتلا شدند. البته مبتلایان به کرونا در خانه ملت فقط منحصر به نمایندگان مجلس نیستند و خبر‌هایی از ابتلای کارکنان مجلس هم به گوش می‌رسد. بیماری کرونا در مجلس یازدهم قربانی هم گرفته و پس از درگذشت فاطمه رهبر منتخب تهران و محمدعلی رمضانی دستک منتخب آستانه اشرفیه، اخیر شاهد درگذشت عیسی جعفری نماینده کبودرآهنگ به علت ابتلا به کرونا بودیم. همچنین بیش از ۴ نفر از کارکنان مجلس نیز به علت کرونا فوت کرده‌اند. به جز این سه نماینده مجلس یازدهم که به علت ویروس کرونا درگذشتند، ۳۰ هفته‌های اخیر به کرونا مبتلا شدند.

روایت روحانی از شیوع یک بیماری خطرناک در کشور‌های همسایه

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر فرد مبتلا به کرونا قانونا و شرعا موظف است برای جلوگیری از انتقال بیماری به جامعه، خود را قرنطینه کند، از همه مردم خواست مراقبت‌ها و دستورالعمل بهداشتی را در فصل پاییز و با توجه به همزمانی شیوع کرونا با بیماری‌هایی همانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی و شیوع نوعی ذات الریه در برخی کشور‌های همسایه، تشدید کنند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، کاهش آمار میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بسیار نگران کننده خواند و گفت: آماری که امروز در جلسه ستاد ارائه شد نشان می‌دهد که میزان مراعات مردم از ۸۲ درصد به ۶۲ درصد در هفته گذشته رسیده که این بسیار نگران کننده است چرا که اگر مردم به هشدار‌ها و آموزش‌های عمومی توجه نکنند در ماه‌های پیش رو با یک مشکل بزرگی مواجه می‌شویم. رئیس جمهور از وزارت بهداشت و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها خواست آموزش ملموس تری را با شیوه‌های مختلف برای مقابله با کرونا، به مردم ارائه کنند.

کنایه ربیعی به مکانیسم ماشه داخلی‌ها

علی ربیعی: ما از آنچه ممکن است در روز‌های آینده و حتی فعال شدن مکانیسم ماشه در پیش باشد نگران نیستیم، اما نگران ماشه‌ای هستیم که به هر دلیل اعم از ناآگاهی یا بی‌دقتی در کشورمان چکانده شود؛ آن‌ها که هنوز مشت امریکا برایشان باز نشده و منطق بازی کنونی امریکا را نمی‌دانند. این روز‌ها و هفته‌های تعیین‌کننده، جایی برای رفتار‌ها و گفتار‌های احساسی و هیجانی و امتیازگیری در سیاست داخلی نیست. بالا بردن تب برجام‌ستیزی نتیجه‌ای جز تغییر زمین بازی به نفع دولت درمانده امریکا نخواهد داشت. کار شایسته این روز‌ها ایجاد مقاومت فزاینده و اجتماعی کردن بیشتر آن و نیز انسجام سیاسی و سیاستی بر محور بازدارندگی دیپلماتیک برآمده از برجام، انزوای دیپلماتیک تحمیل‌شده بر دولت کنونی امریکا در پرونده هسته‌ای ایران و به تماشا نشستن دست و پا زدن‌های دولت امریکا در باتلاقی است که خود ساخته است. طمأنینه و ظرفیت صبوری کردن گاه مؤثرین اقدام برای مقابله با دشمن است.

حناچی: ۴۰۰ مورد از املاک شهرداری تهران بازپس‌گیری شد

شهردار پایتخت در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد، تاکنون حدود ۲۰۰۰ ملک در تهران تعیین تکلیف شده و ۴۰۰ مورد با پیگیری‌های قانونی بازپس‌گیری شده‌است. پیروز حناچی صبح شنبه در دو توییت وابسته به هم در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: در راستای حفاظت از بیت‌المال، اقدامات لازم برای بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران از طریق سازمان املاک و مستغلات و کمیسیون بند شش ماده ۵۵ مستمراً در حال انجام است. وی افزود: تاکنون حدود دو هزار ملک تعیین تکلیف شده و ۴۰۰ مورد با پیگیری‌های قانونی بازپس‌گیری شده‌است. در بخشی دیگر از این دو توئیت آمده‌است:در مورد تعدادی از املاک هم قوه قضائیه راساً پی‌گیر موضوع است و گزارش اقدامات و لایحه مربوطه، نیمه اول مهر به شورای شهر ارائه خواهدشد. حناچی در پایان رشته توئیت خود نوشت: جلسات هم‌اندیشی شورا و شهردار محل مناسبی برای بررسی و رفع کاستی‌های احتمالی در این‌باره و هماهنگی بیشتر جهت سرعت‌بخشی به روند اقدامات خواهدبود.

صدای انفجار شرق تهران مربوط به یک رزمایش در اطراف پارچین بود

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: صدای انفجار بامداد جمعه در شرق پایتخت با برگزاری یک رزمایش در اطراف پارچین مرتبط بوده و هیچ‌گونه خسارتی در رابطه با آن گزارش نشده است. حمیدرضا گودرزی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: اجرای این رزمایش از روز پنجشنبه در حوالی این منطقه آغار شده بود و تا ظهر روز جمعه ادامه داشت. وی روز گذشته نیز گفته بود که در گذشته نیز رسانه‌های معاند یک حادثه کوچک یا حادثه‌ای که اصلا روی نداده بود را در کشور بزرگ‌نمایی کرده و به طور گسترده‌ای روی آن تبلیغات و موج‌سواری کرده‌اند. هادی تمهیدی، فرماندار پاکدشت نیز اظهار داشت که هیچ واقعه‌ای طی ۲۴ ساعت گذشته در داخل پارچین روی نداده و شرایط عادی است و این فضاسازی‌ها از سوی رسانه‌های بیگانه با هدف تشویش افکار عمومی صورت می‌گیرد.
 
ایران در شرایط تحریم بزرگترین کشف نفت ۲۰۱۹ را از آن خود کرد

صالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران: ایران در یک رقابت نابرابر است و در این شرایط تحریم بزرگترین کشف ۲۰۱۹ را از آن جمهوری اسلامی شد تا انجا که ۲۴ درصد از اکتشافات ۲۰۱۹ با کشف ۴.۹۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال مربوط به ایران است. کشورمان در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۴.۹۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال کشف کرده است، این عدد معادل ۲۵ درصد اکتشافات نفت و گاز جهان در همان سال است. حدود ۲۱ میلیارد بشکه معادل نفت خام قابل استحصال کشف شده، این موسسه کشفیات گاز را نیز تبدیل به نفت کرده و نفت درجا را محاسبه نکرده است. /ایرنا

دولت روحانی چه تحریم‌هایی را لغو کرد؛ ترامپ چه تحریم‌هایی را احیاء کرد؟

بعد از اجرای برجام در سال ۲۰۱۵-۱۳۹۵، تحریم‌های بین المللی با تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران لغو شدند. یکسال از عمر دولت اوباما باقی مانده بود و کاندید‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ برای پاره کردن توافق اتمی وعده می‌دادند. ایران در همان یکسال توانست کمی نفس بکشد از فروش نفت تا تحرکات منطقه‌ای و نرخ تورم و افزایش تولید ناخالص داخلی از ثمره این توافق بود. آزاد شدن میلیارد‌ها دلار پول ایران که صندوق ذخیره ارزی کشور را زنده کرد. اما دیری نگذشت که با پیروزی ترامپ در انتخابات وضعیت طور دیگری رقم خورد! در حال حاضر نیز افکار عمومی به علت تلاش‌های ایران و رفتار خود ترامپ به ضرر کاخ سفید است. کشور‌ها و نهاد‌ها به صورت روشن می‌گویند که این بی قانونی را نمی‌پذیرند. از سوی دیگر تهران در ماه‌های گذشته تاکید کرده که روابط اقتصادی خود را با کشور‌های همسایه بهبود خواهد داد. حمایت چین و روسیه هم به ویژه بعد از آنکه تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با یکدیگر کنار آمدند، قطعی است.

برخی از مسئولان با آمبولانس تردد می‌کنند

رییس سازمان اورژانس تهران: استفاده شخصی برخی از مسوولان از آمبولانس‌های بخش خصوصی تهران صحت دارد. در اورژانس دولتی به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ زیرا از تماس مددجو تا انتهای خدمات‌رسانی نیرو‌های اورژانس تمامی فعالیت‌ها رصد می‌شود. اما در بخش خصوصی چنین موردی را داشتیم که سریعا با شرکت مربوطه برخورد و مجوزشان باطل شده است. /میزان

حواله میلگرد در قرارداد‌های بازیکنان لیگ برتری

بازیکنان شاغل در باشگاه‌های ایرانی پاداش‌های قابل توجهی را برای خود در قراردادهایشان درنظر می‌گیرند. یکی از عجیب‌ترین آپشن‌های قرارداد‌های موجود در زمان قانون سقف قراردادها، دادن میلگرد و ضایعات آهن به جای بخشی از قرارداد بود. به این ترتیب که بازیکنی که مثلاً ۵۰۰ میلیون تومان می‌خواست، هنگامی که سقف قرارداد‌ها ۳۵۰ میلیون تومان بود، قراردادش به این شکل بسته می‌شد که باشگاه ۳۵۰ میلیون برای آن بازیکن به صورت نقدی در نظر می‌گرفت و ۱۵۰ میلیون تومان اضافه نیز با حواله میلگرد پرداخت می‌شد. / خبرآنلاین

بازیگری که ۳ میلیارد تومان دستمزد می‌خواهد!

امیرحسین ترابی کارگردان سینما که به‌تازگی مجوز ساخت فیلم سینمایی «فرار مغزها» را دریافت کرده است، گفت: شرایطی هستیم که مدام دستمزد بازیگران بالا رفته و تغییری در دستمزد عوامل پشت صحنه ایجاد نشده است. بازیگری که سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کرد وقتی امسال به او زنگ زدیم و پیشنهاد بازی دادیم به ما گفت دستمزد من یک میلیارد تومان است یا بازیگر دیگری از ما ۳ میلیارد تومان درخواست دستمزد داشت! /مهر

هزینه خوراک خانوار حداقل ماهی ۲ میلیون

روزنامه خراسان نوشت: گزارشی از حداقل قیمت تمام شده وعده‌های غذایی برای یک خانواده چهارنفری در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب زیادی داشت. در این گزارش آمده هر خانواده چهارنفری با فرض این که هر روز صبحانه نان و کره و ناهار عدس‌پلو (بدون کشمش یا گوشت چرخ‌کرده) و شام تخم‌مرغ و سیب‌زمینی بخورند، ماهانه باید مبلغی حدود یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای همین سه وعده غذایی هزینه کنند. این در حالی است که حداقل دستمزد نیروی کار در ایران مبلغی حدود دومیلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

مطهری: طرح اصلاح قانون انتخابات قطعا در جهت کاهش مشارکت خواهد بود

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم بیان کرد: آنچه من از طرح اولیه مجلس برای اصلاح قانون انتخابات دیده‌ام، قطعا در جهت کاهش مشارکت مردم خواهد بود. اگر یک نظامی درحالی‌که عضو نهاد یا سازمان نظامی است، نامزد انتخابات و رئیس‌جمهور شود، مطمئنا به کشور آسیب وارد می‌شود. یک فرد نظامی فقط در صورتی می‌تواند نامزد انتخابات شود که از سمت خود استعفا داده و از نهاد نظامی خارج شده باشد، در این صورت اگر نامزد انتخابات شد و مردم هم به او رأی دادند، مشکلی وجود نخواهد داشت. اما وقتی عضوی از ارتش یا سپاه نامزد شده و رئیس‌جمهور شود، نتیجه تشکیل حکومت نظامیان خواهد بود که نه فقط به صلاح کشور نیست بلکه شبیه کشور ترکیه قبل از تحولات اخیر آن خواهد بود که مردم این کشور با زحمات بسیار توانستند نظامیان را از قدرت کنار بزنند و به شرایط فعلی برسند. /شرق

باهنر:رئیس‌جمهور مستقر را باید هم نظارت کرد هم حمایت

محمدرضا باهنر نماینده دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس سابق مجلس گفت:من اگر نماینده مجلس بودم به وزیر صنعتی که اخیراً معرفی شده بود رأی می‌دادم. زیرا وزارت صنعت، وزارت بزرگ و تأثیرگذاری است و هر یک روزی که وزیر نداشته باشند بهره‌وری‌های زیادی از دست می‌رود، سرپرست هم نمی‌تواند کار وزیر را انجام دهد. سه قوه باید با هم کشور را اداره کنند والا اگر قرار باشد مجلس به دولت بگوید ناکارآمد... البته من با بحث نظارت کاری ندارم. نظارت باید در جای خود انجام شود و دولت نیز در چارچوب قوانین فعالیت کند و کارآمدی لازم را داشته باشد. /ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار