بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه کشاورزی رامین در پاسخ به جوابیه تأمل برانگیز دانشگاه؛
آیا عدم پاسخگویی به دانشجویان در قضیه‌ی دزدی از خوابگاه دانشجویان دختر و برخورد خلاف شان و جایگاه با دانشجویان دختر معترض، بخشی از مدیریت برتر است؟ آیا عدم مدیریت در امکانات اولیه رفاهی مثل امکانات آشپز خانه و سرویس های بهداشتی بخشی از مدیریت برتر است؟
کد خبر: ۹۰۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 19 September 2020

به گزارش تابناک خوزستان، در پی انتشار گزارش ویژه ی تابناک خوزستان از اقدامات ضدفرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین با عنوان: "از چاپ عکس های دوره پهلوی تا حذف یادگار بنیان گذار انقلاب اسلامی

در تاریخ 24 شهریور 99 روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان جوابیه ی تأمل برانگیزی به تابناک خوزستان ارسال کرد که پس از انتشار آن، بسیج دانشجویی این دانشگاه موضع خود را در خصوص این جوابیه اعلام نموده است؛ مشروح بیانیه بسیج دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که در اختیار خبرگزاری تابناک خوزستان قرار گرفته است، به شرح زیر می باشد: 

 

الم یعلم به ان الله یری(آیه ۱۴سوره علق)

در ابتدا به جامعه ی دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، عرض ادب و احترام داریم، برخود لازم دیدیم تا پاسخ به جوابیه دانشگاه را صادر کنیم؛تا برخی مسائل کمی روشن تر گردند.

ما همیشه بصورت واضح و روشن، دلسوزانه و بدون غل و غش مسائل دانشگاه را از گذشته تاکنون رصد کرده ایم و سعی در رفع مشکلات دانشگاه داشته و داریم؛ به طوری که این امر بر هیچ استاد، کارمند و دانشجویی پوشیده نیست

متاسفانه ظاهرا ریاست محترم دانشگاه هیچ گاه نخواستند دلسوزی دانشجویان را ببینند، و با برخورد های خارج از شأن پدرانه ریاست دانشگاه باعث سرخوردگی، دلسردی و دل آزاری دانشجویان شده اند. همانطور که مستحضرید یکی از مسائلی که هیچوقت مدیریت محترم دانشگاه حاضر به قبول کم کاری و سستی تصمیم سازی در آن نشدند، مبحث آموزش دانشجویان در دوران کرونا بود، به طوری که دانشجویان اراده ایی در تعیین تکلیف خود نمی‌دیدند و کار به جایی رسید که دانشجویان به صورت گسترده از تشکل‌های دانشجویی درخواست رساندن صدایشان به گوش مسئولان داشتند

 به طوری که تشکل‌های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی اقدام به ارسال نامه‌ای کردند، که در آن خواستار مشخص شدن شرایط دانشجویان شده بودند، اما متاسفانه مسئولان به آن نامه پاسخ رسمی و در شأن جایگاه تشکل‌های دانشجویی و ریاست دانشگاه ندادند و دانشجویان همچنان در مساله آموزش سر گردان بودند و گاهی توصیه به حذف ترم می شدند، در صورتی که دانشگاه های دیگر آموزش مجازی را آغاز کرده بودند، اما مسئولان دانشگاه ما هنوز دانشجویان را در برزخ سوء تدبیر خود نگه داشته بودند، و تنها چیزی که علت درمان نصف و نیمه این سرگردانی دانشجویان شد، فقط و فقط درخواست های دانشجویان و فشار آن‌ها در فضای مجازی بود، که چاره ای جز آن نداشتند.

دانشجویانی که دیگر صبرشان لبریز شده بود اعتراضاتشان به فضای مجازی و صفحه‌ی رسمی اینستاگرام دانشگاه کشیده شد، به طوری که دانشگاه اقدام به بستن قسمت نظردهی(بخش کامنت ها) کرد، که تا الان نیز قسمت نظر دهی زیر پست ها را بسته‌اند و گویی تنها ریاست محترم و مسئولان محترم دانشگاه می توانند اظهار نظر کنند، دانشجویان حق نوشتن یک نظر ساده را هم ندارند. ما نمی دانستیم نشنیدن صدای به حق و دردمندانه دانشجویان عزیز هم بخشی از مدیریت برتر شما محسوب می شود، که دستاوردی جز نارضایتی شدید دانشجویان ندارد.

ریاست محترم دانشگاه شما مدام از مدیریت برتر گفته اید، برای ما سوال مطرح می شود، آیا اینکه هنوز دانشجویان از سیستم آموزشی و انتخاب واحد خود ناراضی هستند و معترض می باشند، که این عدم رضایت را در تریبون آزاد مجازی و نامه هایشان بیان کرده اند، آیا این موضوع هم بخشی از مدیریت برتر شما است؟ آیا عدم پاسخگویی به دانشجویان در قضیه‌ی دزدی از خوابگاه دانشجویان دختر و برخورد خلاف شان و جایگاه با دانشجویان دختر معترض، بخشی از مدیریت برتر است؟ آیا عدم مدیریت در امکانات اولیه رفاهی مثل امکانات آشپز خانه و سرویس های بهداشتی دانشجویان، توسط مدیریت امور دانشجویی، خود بخشی از مدیریت برتر است؟

آیا عدم پاسخگویی به نامه بسیج دانشجویی، جهت فراهم کردن اینترنت رایگان برای دانشجویان با علم به اینکه بخش اعظم دانشجویان از قشر کم درآمد جامعه هستند و با وضع اقتصادی سختی مواجه هستند و اینکه بسیاری از کلاس های مجازی با توجه به ضعف عملکرد سامانه اختصاصی سمالایو در دیگر فضاهای مجازی برگزار گردید، هم ناشی از مدیریت برتر است؟

آیا اطلاع رسانی هایی که معلوم نیست رسمی و یا غیر رسمی است و دوباره تکذیب و چندین و چند باره عوض کردن تصمیمات و سردرگم کردن دانشجویان هم بخشی از مدیریت برتر است؟

آیا ارسال نامه اخراج در روز تعطیل، ۱۳۹۹/۳/۴ در صورتی که دانشگاه طبق تقویم رسمی تعطیل بوده است، و پس از اعتراض به عملکرد ضعیف در موارد مختلف، نشان از مدیریت برتر دارد؟

اگر شما در تاریخ ۱۳۹۹/۳/۴ مسئول بسیج دانشجویی را از دانشگاه اخراج کرده اید و نامه درخواست معرفی فردی جدید به بسیج دانشجویی داده اید، خواهش می‌کنیم به این سوال پاسخ دهید، چرا در جلسه شورای فرهنگی ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ از نماینده بسیج دانشجویی دعوت به عمل نیاورده اید؛ آیا آن تاریخ مسئول بسیج دانشجویی از دانشگاه اخراج نبوده است؟ پس اگر اخراج نبوده است، چرا او را به جلسه دعوت نکرده اید؟ و اگر هم مسئول بسیج در طول ترم گذشته اخراج بوده است، چرا نامه اخراج را زودتر ارسال نکرده اید؟ و از بسیج دانشجویی استان زودتر درخواست معرفی فردی جدید نکرده اید؟ تا مثلا در اردیبهشت ماه جلسه شورای فرهنگی بدون حضور نماینده بسیج برگزار نگردد؟ آیا این هم از معجزات مدیریت برتر است؟

و یا اینکه مدیریت برتر شما سلیقه ای است و تا زمانی که اعتراض نباشد، مشکلی برای کسی به وجود نخواهد آمد؟ و اینکه آیا برخورد های آنگونه و خلاف شان با تشکلی مثل هیئت محبان اهل بیت(ع)، که هیچ فعالیتی جز برگزاری مراسمات مذهبی ندارد، نیز جزئی از مدیریت برتر بوده است؟

و اما در بحث تقویم ما چند مورد را به صورت سوال مطرح کردیم، وخواستار روشن شدن مساله شدیم، اما شما به دنبال وارونه نشان دادن خواسته و سوالات ما بودید، به طوری که ما درباره تقویم پرسیدیم، چرا عکس فارغ التحصیلی را که مربوط به مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان در خرداد ۱۳۴۳ بوده است، برای برگه تقویم در دی ماه چاپ کردید؟ آیا این ارتباطی به ۱۷ دی ماه ۱۳۱۴ سالروز اعلام کشف حجاب توسط رضاخان ندارد؟ حتی پرسیدیم چرا در فهرست ذکر مناسبت های تاریخی این مناسبت نکبت بار را از تقویمی که چاپ کرده اید حذف شده بود؟

در عکس های  شده برای تقویم مرادتان از قرار دادن عکس های سر و پا برهنه زنان در کنار مردان، نشان دادن تفاوت های آن زمان با زمان فعلی را مد نظر داشته اید در حالی که سوالی که پیش می آید این است آیا عقلانی است ضد ارزش های دینی را به صورت تصویر به مدت ۳۶۵ روز روی میز خود قرار بدهید.

در حالی که هر انسان عاقلی با مشاهده این عکس ها چیزی جز ترویج و تایید بی حجابی به ذهنش خطور نمی کند آیا این هم جزو معیار های و شاخصه مدیریت برتر شماست؟

همیشه درمراسم افتتاح طرح ها از مسولین حکومتی دعوت به عمل میاید و این خود بیانگر نوعی التزام عملی و قلبی به آن دولت و حکومت می باشد حال سوال ما از شما این است چاپ و نشر عکس استاندار زمان شاه در تقویم سال ۱۳۹۹ بیانگر التزام و تعلق قلبی شما به رژیم منحوس پهلوی می باشد؟ و سوال دیگری که در بحث تقویم بود، این است که آیا چاپ تقویم توسط ادارات دولتی خلاف قانون ادارات دولتی نیست؟

در پایان ضمن تاکید بر حفظ احترام متقابل، تاکید می کنیم، ما همیشه برای روشن شدن امور و مسائل مختلف، آماده پاسخ گویی و روشن گری هستیم.

___________________________________________________________________________________

گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    سردبیر: سمیه همت پور 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار