معاون آبخیزداری سازمان جنگللها، مراتع وآبخیزداری کشور از کاهش ۵۰ درصدی اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: امسال هزار و۲۵۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 19 September 2020

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان همدان اختصاص یافته است.


به گزارش تابناک، مسعودمنصور، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری استان همدان در حاشیه بازدیداعضای کمیسیون کشاوری، آب ومنابع طبیعی مجلس ازظرفیت‌های بخش کشاورزی ومنابع طبیعی ملایر، گفت: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان همدان اختصاص یافته است.


او با بیان اینکه امسال اجرای طرح آبخیزداری را در ۲۴ حوزه آبخیز استان همدان اجرا می‌کنیم اظهار داشت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان همدان ۲۸۰ میلیون متر مکعب استحصال آب و ۴۸ هزار تن افزایش تولید علوفه داشته ایم.


منصور از کاهش اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور به نصف سال‌های گذشته خبر داد و افزود: ما در تلاشیم همچنان روند اجرای طرح‌های آبخیزداری را برای مدیریت سیلاب ها، افزایش تغذیه سفره‌های زیر زمینی و افزایش تولید علوفه ادامه دهیم.

معاون آبخیزداری سازمان جنگللها، مراتع وآبخیزداری کشور: از کاهش ۵۰ درصدی اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: امسال هزار و۲۵۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای طرح‌های آبخیزداری کشور اختصاص یافت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری استان همدان:پرویز گرشاسبی، معاون آبخیزداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور درحاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس از ظرفیت‌های بخش کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان ملایر گفت: به ازای هر هکتار عملیات آبخیزداری در کشور ۵۳۰ متر مکعب استحصال آب بیشتر می‌شود، ۹ مترمکعب جمع آوری رسوبات و، ۱۲۰ کیلو گرم افزایش تولید علوفه را خواهیم داشت.


او ادامه داد: طی چند سال اخیر با صندوق توسعه ملی توانسته ایم اجرای طرح‌های آبخیزداری را شتاب دهیم و پارسال هم ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی رابه اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص داده ایم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت: امسال ۷۰هزارهکتار جنگل کاری درعرصه‌های منابع طبیعی با هدف زراعت چوب در کشور انجام می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان:مسعودمنصوررئیس سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور روز پنجشنبه درحاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس از ظرفیت‌های بخش کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان ملایر گفت: امسال در کشور ۴۰ هزار هکتار جنگل کاری برای توسعه جنگل‌ها و ۳۰ هزار هکتار نهالکاری و زراعت چوب را در کشور خواهیم داشت.


منصور با بیان اینکه سهمیه تولید نهال صنوبر در شهرستان ملایر از ۵۰۰ هکتار امسال به هزار هکتار رسیده است، افزود: در نهالستان ملایر درختان صنوبر برای زراعت چوب و تولید چوب صنعت مبل ومنبت ملایر در دستور کار قرار دارد.


رئیس سازمان منابع طبیعی کشور ادامه داد: امسال برداشت از درختان زراعت چوب در مراتع گیلان و برخی از استان‌های آستان آغاز می‌شود و بخشی از نیاز چوب کشوررا از این طریق تامین می‌کنیم.


منصور بیان کرد:ما امسال در کشور یک میلیون متر مکعب چوب از طریق نهالکاری‌های زراعت اقتصادی برای صنابع چوبی را تامین می‌کنیم.


رئیس سازمان جنگل ها، منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یادآور شد: بخش زیادی از تامین چوب کشور تا دو سال آینده از طریق زراعت چوب تامین خواهد شد.

۳۰ هزار هکتار توسعه زراعت چوب و ۴۰ هزار هکتار توسعه جنگل در کشور


همدان- پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان: مسعود منصور معاون وزیرجهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال در یک کار جهشی ۳۰ هزار هکتار توسعه زارعت چوب در دست اجرا است.


مسعود منصور روز پنجشنبه در حاشیه سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس به شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با این برنامه‌ریزی در ۲ تا ۳ سال آینده مشکل زراعت چوب رفع و یک سند بسیار پررونقی خواهیم داشت.


وی افزود: در این راستا بیش از یک میلیون متر مکعب برداشت چوب از طرح‌های قبلی و صنوبرکاری‌های گیلان و طرح‌های حاشیه مراتع خواهیم داشت.


رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد: جنگل‌ها با تلاش و کوشش حفظ می‌شود و مشکلاتی نیز در این زمینه داریم که باید با تقویت کار‌های حفاظتی و با مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها حل شود.


منصور ادامه داد: امسال حدود ۴۰ هزار هکتار توسعه جنگل در راستای طرح‌های غنی‌سازی جنگل در دست اجرا داریم و حدود ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی نیز در دستور کار است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز به اجرای طرح سرشاخه‌کاری گردو در این استان اشاره کرد و گفت: همدان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای سرشاخه‌کاری گردو است که سال گذشته ۷۰ هزار پیوندک باید صورت می‌گرفت که بیش از ۱۲۳ هزار پیوندک انجام شد.

منصور رضوانی‌جلال با بیان اینکه سرشاخه‌کاری گردو و اجرای طرح فَراز در سند سه ساله راهبردی توسعه استان و اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده است بیان کرد: برای نخستین بار در کشور زنجیره تولید نهاد گواهی شده گردو در این استان انجام شد.

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۶۰ هزار نهال گردوی گواهی شده در این استان تولید و در سطح کشور توزیع شد.

رضوانی‌جلال افزود: ملایر یکی از شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح فَراز است که به عنوان اولویت سند راهبردی توسعه و برنامه عملیاتی نیازمند توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به اجرای این طرح است.

برداشتن تعهد ارزی از محصولات کشاورزی به‌ویژه کشمش از دیگر درخواست‌های مهمی بود که «خسرو حاتمی» یکی از کارخانه‌داران فرآوری کشمش خواستار رفع هر چه سریعتر این مشکل و کمک به صادرات کشمش شد که بیش از نیمی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.

در پایان این بازدیدها، نشست هم‌اندیشی به منظور بررسی راهکار‌های رفع موانع و مشکلات و رسیدگی به مطالبات و نیازمندی‌های کشاورزان در بخش‌های مختلف و همچنین حوزه آب و منابع آبی، آبخیزداری و محیط زیست در فرمانداری ویژه ملایر برگزار شد.

نماینده مجلس: اجرای طرح‌های ابخیرداری وآبخوانداری از مطالبات مردم ملایر است

همدان- پایگاه اطلاع رسلنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان- حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، شورای معاونان وزیر جهاد کشاورزی ورئیس سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور در شهرستان ملایر بیان کرد گفت: در حوزه منابع طبیعی تقاضا داریم طرح‌های آبخیزداری این شهرستان با جدیت وقوت دنبال واجرایی شود و در اولویت قرار گیرد.

 وی افزود: اجرای طرح‌های ابخیزداری نقش بسزائی در تامین منابع آب، توسعه ورونق بخش کشاورزی منطقه ایجاد خواهد کردطرح آبرسانی ملایر از سد کلان شامل خط انتقال آب و تصفیه‌خانه سد نیزبه عنوان یک مطالبه عمومی و جدی مردم این شهرستان باید هر چه سریعتر تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی کمک به اجرای طرح فَراز و طرح‌های آبیاری نوین و تنفس تسهیلات کشاورزان در این شهرستان را از دیگر مطالبات عنوان و تاکید کرد: اصرار ما اجرای یکپارچه‌سازی اراضی یا همان تجهیز و نوسازی است که این طرح باید با قوت در شهرستان اجرا شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم ادامه داد: چنانچه این طرح اجرایی شود، با وجود طرح‌های آبخیزداری، دشت‌های وسیع و سطح زیر کشت آبی که داریم، طرح تجهیز و نوسازی باید با جدیت اجرایی شود.

حجت الاسلام آزادیخواه حل مشکل خروج معادن سُرمک از منطقه حفاظت شده لشگردَر را دیگر مطالبه این شهرستان برشمرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد مرغداری‌های ملایر مشکل مجوز دارند و مدرن‌سازی نشده‌اند که مشکل مجوز این مرغدای‌ها باید حل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار