کد خبر: ۹۰۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 18 September 2020

 

 

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر هم اکنون در ۴ استان جنوب کشور طرح نذر آب ۳ را برگزار می کند، اضافه کرد: هر استانی بحث تامین آب آشامیدنی یکی از روستاها را بر عهده گرفته و در کنار آن خدمات دیگری هم برای مردم روستاها ارائه می دهند.

به گزارش ایسنا، پایگاه امداد و نجات جاده ای الماس در شهرستان خلخال با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

دکتر محمدحسن قوسیان مقدم در این سفر پایگاه امداد و نجات بین شهری گردنه الماس در شهرستان خلخال را افتتاح کرد.

وی در آیین افتتاح پایگاه بین شهری الماس گفت: با راه اندازی خانه های هلال به دنبال کاهش تلفات در مواقع بحرانی و حوادث مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه خانه های هلال بیشتر در زمینه آموزش همگانی فعالیت می کنند، تصریح کرد: با راه اندازی خانه های هلال مردم روستاها در زمینه های امدادرسانی توانمندسازی می شوند.

قوسیان مقدم با اشاره به اینکه افتتاح پایگاه بین شهری الماس در مابین استان های اردبیل و گیلان جای بسی خوشحالی است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد غیردولتی است که بیشتر با محوریت افراد داوطلب و خیر فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر هم اکنون در ۴ استان جنوب کشور طرح نذر آب ۳ را برگزار می کند، اضافه کرد: هر استانی بحث تامین آب آشامیدنی یکی از روستاها را بر عهده گرفته اند و در کنار آن خدمات دیگری هم برای مردم روستاها ارائه می دهند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مواقع بحرانی و حوادث، کمک های مردمی بسیار بیشتر از کمک های جمعیت هلال احمر است و این نشان می دهد که مردم در کنار جمعیت هلال احمر هستند.

رامین معبودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم گفت: پایگاه امداد و نجات بین شهری الماس یکی از پایگاه های حساس کشور است که در جاده ای با درصد بروز حوادث بیشتر احداث شده است.

وی با بیان اینکه در این پایگاه هم امداد جاده ای انجام می شود و هم در زمینه کوهستان فعالیت می شود، ادامه داد: این پایگاه به مساحت ۷۱۲ مترمربع در ۲ طبقه و با هزینه ای بالغ بر ۳۴ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال تکمیل و افتتاح شد.

معبودی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۳۷ هزار نفر در دوره های آموزشی جمعیت هلال احمر استان اردبیل شرکت کرده اند، اظهار کرد: در سال جاری هم علیرغم شیوع کرونا با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برای ۱۷ هزار نفر دوره های آموزشی برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال هم در این مراسم گفت: خداوند متعال دنیا را برای اهداف مقدسی آفریده است و قوانین حاکم بر عالم هم در راستای رسیدن به این اهداف مقدس تنظیم شده است. در میان کارهای خیر و شر، تنها کار خیری که پاداش آن حتمی است کمک به نظم آفرینش و خدمت به آفریده های الهی است.

میرغنی نظری نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از نمایندگان مطالبه گری می کنند و ما هم باید در خدمت مردم باشیم.

وی ادامه داد: تجهیز پایگاه امداد و نجات بین شهری الماس ضروری است و باید در این زمینه با کمک همدیگر بتوانیم گام های موثری برداریم.

در ادامه سفر ۲ روزه دبیرکل جمعیت هلال احمر به استان اردبیل، با استاندار، دیدار و گفت و گو کرد.

قوسیان مقدم در دیدار با اکبر بهنامجو استاندار اردبیل گفت: 1400 خانه هلال در کشور افتتاح شده است و برنامه ما این است که تا پایان دولت، تعداد خانه های هلال را به ۵ هزار خانه هلال در کشور برسانیم.

وی با بیان اینکه کشور ظرفیت ۳۷ هزار خانه هلال را دارد، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که در تمامی روستاهایی که دهیار دارند، خانه هلال راه اندازی کنیم. ما در خانه های هلال به دنبال ارائه آموزش به مردم هستیم. افرادی که آموزش می بینند، در زمان حادثه در خط مقدم امدادرسانی هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر به نقش خانه های هلال در زمان بروز حوادث اشاره کرد و افزود: خانه های هلال در روستاها می توانند کمک زیادی در زمینه امدادرسانی داشته باشند، اضافه کرد: در این خانه های آموزش ها ساماندهی می‌شود.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر، گفت: استانداری با هماهنگی فرمانداری شهرستان های استان مقدمات و مکان راه اندازی خانه های هلال را فراهم می کند و جمعیت هلال احمر این خانه ها را تجهیز و فعال کند و در این زمینه آمادگی داریم تا ۳۰۰ خانه هلال در سال جاری راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار می رود که خانه های هلال مجهز به امکانات اولیه باشند، تصریح کرد: با راه اندازی خانه های هلال و برگزاری دوره های آموزشی در آن ها، مردم در مواقع حوادث می توانند به یکدیگر امدادرسانی کنند.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری الماس کار قابل تقدیری است، اظهارداشت: گردنه الماس یکی از محورهای حادثه خیز استان است و جمعیت هلال احمر استان اردبیل با افتتاح این پایگاه قطعا به مردم و مسافران این مسیر خدمات ارزنده ای ارائه می دهد.

بهنامجو افزود: استانداری برای راه اندازی فاز اول آشیانه بالگرد امداد هوایی جمعیت هلال احمر ۳۰ میلیارد ریال کمک می کند تا عملیات اجرایی این پروژه شتاب گیرد.

در ادامه سفر ۲ روزه دکتر قوسیان مقدم به استان اردبیل، با اعضای شورای معاونین این استان، نمایندگان کارکنان و دبیران جوانان و امدادگران، دیدار و گفت و گو کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در نشست صمیمی با شورای معاونین، نمایندگان کارکنان، دبیران جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل، گفت: باید به مربیان فعال در جمعیت بیشتر توجه شود و برای ارتقای سطح آن ها برنامه ریزی کنیم. همچنین باید به فعالان جمعیت هلال احمر انگیزه بدهیم.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری کلاس های دانش افزایی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر بر پایه کارهای داوطلبانه فعالیت های خود را انجام می دهد و نباید اصول هفتگانه جمعیت هلال احمر خدشه دار شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه گاهی پیشنهاداتی در جلسات مطرح می شود که منجر به تصمیم گیری مثبت برای کل اعضای جمعیت هلال احمر در کشور می شود، ادامه داد: پیشنهادات ارائه شده باید کلی و جامع باشد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام سید علی فاطمی نیا مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم گفت: باید برای جوانان دوره های آموزشی اعتقادی، مذهبی و ایثار برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: اتاق فکری باید در جمعیت هلال احمر تشکیل شود تا در این اتاق فکرها مسائل و مشکلات آسیب شناسی شده و برای رفع آن ها راهکار ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار